Comunitat Valenciana

Professors de Matemàtiques demanen canvis en les proves d'accés a la universitat

  • La FESPM ha fet públic un comunicat coincidint amb la polèmica generada entorn de la prova d'aquesta matèria.
Examen de Matemàtiques II de les proves d'accés a la universitat a la Comunitat Valenciana
Examen de Matemàtiques II de les proves d'accés a la universitat a la Comunitat Valenciana
CHANGE.ORG - Archivo
Examen de Matemàtiques II de les proves d'accés a la universitat a la Comunitat Valenciana

La Federació Espanyola de Societats de Professors de Matemàtiques (FESPM) recalca que el treball dels docents "no ha de ser ensinistrar per a un examen" i, per tant, consideren que la prova d'accés a la universitat (EBAU) és "necessària però, tant ella com el model educatiu, necessiten canvis".

L'entitat, que agrupa més 6.000 docents de tota Espanya, es pronuncia d'aquesta manera en un comunicat fet públic coincidint amb la polèmica generada entorn de l'examen de Matemàtiques II de la selectivitat a la Comunitat Valenciana, que ha llançat una nota mitjana d'un 4,7 i un percentatge d'aptes del 42,9%, uns resultats que la federació titla d'"inadmissibles".

Les institucions i societats vinculades a l'educació matemàtica "porten anys denunciant que és necessari fer canvis, tant en el model, com en la prova d'accés a la Universitat, pel que fa a l'examen de Matemàtiques". "La prova és necessària, però el model és qüestionable per diverses raons, entre elles, el cercle viciós, la confusió d'objectius, la descoordinació entre autonomies i les incerteses, subjectivitats, inèrcies i resistències al canvi", argumenten.

"Ho hem vist -prossegueixen- aquests dies amb els inadmissibles resultats d'alumnes valencians i d'altres comunitats autònomes en la prova d'accés a la universitat, on la nota mitjana ha sigut un 4,5, un suspens generalitzat i la nota més baixa d'aquesta dècada".

Les proves d'accés "condicionen" el model d'ensenyament

Afigen que els estudiants han qualificat l'examen de difícil, quan des de la FESPM creuen que "qualsevol pupil del seu nivell hauria de ser capaç de resoldre-ho si de veres li han ensenyat la matèria amb criteri, amb raonament i sense ser ensinistrat amb exàmens d'altres anys".

En aquesta línia, fan notar que les proves d'accés "condicionen" el model d'ensenyament en segon curs de batxillerat i, al seu torn, el model d'ensenyament condiciona el tipus de proves que es fan. Açò produeix, asseveren, "un efecte no desitjable, un cercle viciós, que es tradueix en inèrcies i resistències al canvi cap a un model més centrat en les competències que en els procediments".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento