Comunitat Valenciana

València aprova les seues taxes al ‘sharing’ elèctric: 60 euros a l'any per patinet, 80 per moto i fins a mil per cotxe

  • La Junta de Govern local fixa aquest divendres els imports per a les empreses per ocupar la via pública.
  • Afecten els vehicles elèctrics en funció de la seua grandària i no a les concessions municipals.
  • L'Ajuntament opta així per regular les noves formes de mobilitat lligades a l'oci i el turisme.
La Policía Local de València retiró los patinetes eléctricos de la empresa Lime en septiembre de 2018.
La Policía Local de València retiró los patinetes eléctricos de la empresa Lime en septiembre de 2018.
EP
La Policía Local de València retiró los patinetes eléctricos de la empresa Lime en septiembre de 2018.

L'Ajuntament de València aprova aquest divendres, després de mesos d'estudi i anàlisi amb els diferents agents implicats, les taxes que hauran de pagar les empreses de lloguer de vehicles de mobilitat personal (VMP), el conegut com sharing, per deixar els seus dispositius elèctrics en la via pública.

Aquest assumpte, pendent des de finals de l'anterior mandat, rebrà el vistiplau en la Junta de Govern local a través d'una ordenança que fixarà els imports anuals per a aquest tipus de formes de mobilitat lligades a l'oci i al turisme, que han experimentat un autèntic boom.

Sense anar més lluny, fa quasi un any, al setembre de 2018, la Policia Local va retirar centenars de patinets elèctrics de l'empresa Lime dels carrers de la ciutat, on aquesta companyia va començar a operar enmig d'un buit legal que, des de llavors, el Consistori s'ha proposat emplenar.

En concret, la Junta de Govern abordarà l'aprovació d'una Taxa per Utilització Privativa o Aprofitament Especial del Domini Públic Local amb els denominats Vehicles de Mobilitat Personal (MVP). Aquesta taxa "afectarà aquelles empreses que exploten econòmicament i amb finalitats lucratives, vinculades al turisme i l'oci, el lloguer" d'aquest tipus de dispositius, segons expliquen des del Consistori, però no a les concessions municipals que també ocupen el domini públic, és a dir, voreres i carrers per als vianants.

Atesa la superfície ocupada i al tipus de vehicle, la taxa per a patinets elèctrics serà de 60 euros per unitat. Per als patinets elèctrics de major grandària, bicicletes elèctriques i similars, serà de 70 euros a l'any. Els ciclomotors elèctrics pagaran 78 euros per unitat, les motocicletes elèctriques 82 euros per unitat, i en el cas dels turismes elèctrics, quan estiguen exempts d'abonar l'ORA, la taxa serà de 715 euros. En el cas que no estiguen exempts, la taxa ascendirà a 1.028,34 euros a l'any per cada turisme.

L'ocupació del domini públic – segons la proposta d'acord- es calcularà multiplicant l'ample del vehicle de mobilitat personal pel llarg, al qual caldrà afegir 20 centímetres pel llarg en concepte de zona d'accés, van explicar aquest dijous fonts municipals.

La taxa, aprovada després de les múltiples reunions mantingudes amb representants d'empreses dedicades al sharing al final de l'anterior mandat pel llavors regidor d'Hisenda, Ramón Vilar, entrarà en vigor i serà aplicada a partir de l'endemà al de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) i quedarà regulada en el marc de la nova ordenança.

Què pagarà cada vehicle elèctric?

Patinets. La taxa per unitat serà de 60 euros a l'any. Per als de major grandària, ascendirà a 70.

Bicicletes. Les empreses de lloguer abonaran 70 euros a l'any a l'Ajuntament per cadascuna.

Motos. Els ciclomotors elèctrics pagaran 78 euros per unitat i les motocicletes elèctriques 82 euros cadascuna.

Cotxes. En el cas dels turismes elèctrics, quan estiguen exempts de pagar l'ORA, la taxa serà de 715 euros per cadascun. En el cas que no estiguen exempts, l'import serà de 1.028,34 euros a l'any per cada turisme.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento