Comunitat Valenciana

Reprenen les obres de la línia 10 huit anys després

  • Les màquines entren en la rampa que connecta els traçats subterrani i en superfície de la línia paralitzada en 2011.
Entrada al túnel de la futura línea 10 de Metrovalencia, este lunes, con las máquinas trabajando en la rampa.
Entrada al túnel de la futura línea 10 de Metrovalencia, este lunes, con las máquinas trabajando en la rampa.
20MINUTOS.ES
Entrada al túnel de la futura línea 10 de Metrovalencia, este lunes, con las máquinas trabajando en la rampa.

Les màquines han tornat a les obres de la línia 10 de Metrovalencia, paralitzades en 2011 com a conseqüència de la crisi de liquiditat i de les retallades pressupostàries del Consell del PP d'Alberto Fabra. Tal com va poder comprovar aquest dilluns 20minutos, han començat els treballs sobre el terreny per a executar el primer dels contractes adjudicats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a finalitzar el traçat en 2021.

Es tracta de la connexió dels trams subterrani i en superfície en la rampa situada en l'avinguda Amado Granell, a l'altura de l'avinguda de la Plata, que suposarà a més la construcció de la parada de Germans Maristes, pròxima a la Ciutat de la Justícia. La represa de les obres es produeix quasi dos mesos després de l'inici dels treballs previs de topografia, senyalització i planificació dels serveis afectats, i que es va visualitzar amb la instal·lació, a les portes de la campanya electoral autonòmica, d'un cartell de la Generalitat al costat del forat del túnel en el qual s'anuncia l'actuació.

La línia és tot un símbol de la fallida de la Generalitat, que va invertir en el seu moment 200 milions d'euros abans de veure's obligada a paralitzar els treballs. En la legislatura recentment acabada, el Consell de Ximo Puig va buscar la forma de reprendre les obres i, finalment, va reprogramar fons europeus per a cofinançar-les, de manera que l'administració autonòmica aportarà 30 milions d'euros i la Unió Europea 20 milions.

Després del desviament de serveis i l'excavació de les pantalles de la rampa, l'última fase consistirà en la construcció de la llosa tramviària des de la pròpia eixida cap al traçat en superfície construït al final de l'avinguda Amado Granell, en l'encreuament amb Antonio Ferrandis, a través de la rotonda que connecta Germans Maristes amb Institut Obrer.

Aquest contracte inclou la construcció de la parada en superfície de Germans Maristes que donarà servei al futur pavelló Arena del València Basket i al PAI de Quatre Carreres. La futura línia 10 (abans coneguda com T2) té una longitud total de 5,32 quilòmetres des del carrer Alacant fins al barri de Natzaret i compta amb huit estacions i parades. El tram subterrani mesura 2,05 quilòmetres amb tres estacions (Alacant, Russafa i Amado Granell), mentre que el traçat en superfície, de 2,97 quilòmetres, compta amb cinc parades: Germans Maristes, Ciutat de les Arts i les Ciències, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret.

El projecte original passava per unir Natzaret amb el Pont d'Assot a través del centre històric. Per això, es va excavar i va construir una estació soterrada en el centre històric, la del Mercat, que no està connectada amb els trams actualment construïts i que únicament arriben fins al carrer Alacant, al costat de l'Estació del Nord.

Següent fase: el tram a Russafa 

Després de les primeres obres, FGV té previst executar les d'arquitectura i equipament de parades i estacions del tram Rampa Germans Maristes-Estació de Russafa, amb un pressupost inicial de 16 milions d'euros (més IVA). Després s'escometran els tres projectes restants: electrificació i subestacions; senyalització i comunicacions; i tallers provisionals.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento