La firma automobilística nord-americana Ford ha confirmat en un comunicat que reduirà torns de treball en la seua planta d'Almussafes (València) i Saarlouis (Alemanya), com a part del seu pla de reestructuració a Europa per a crear un negoci sostenible i rendible. És la primera vegada que la marca nord-americana es pronuncia sobre possibles retallades en la factoria valenciana des que presentara el seu pla de transformació europeu a l'octubre de 2018.
La direcció de Ford Espanya va traslladar aquest dimecres al comité d'empresa de la companyia la decisió de retallar la producció diària a Almussafes en entre 100 i 150 cotxes a partir de setembre.
Amb el motiu de la baixada de producció, treballadors del torn de nit seran recol·locats en el de matí o de vesprada i en tasques per al llançament del nou Kuga, parant-se el sistema A (Mondeo, Galaxy, S-Max i Kuga) de muntatge i deixant només el sistema B (Transit Connect i Kuga).
La baixada de producció proposada per Ford podria suposar una pèrdua de la producció total de la planta valenciana d'entre 13.000 i 14.000 cotxes en el que resta d'any, depenent del calendari laboral.
En aquest sentit, a partir de la setmana que ve, el comité d'empresa i la direcció de la companyia començaran un període de negociació perquè no es produïsquen acomiadaments a causa d'un excedent de personal.
A Espanya, la firma de l'oval empra a unes 8.100 persones repartides en tres torns i crearà unes instal·lacions de muntatge de bateries per a vehicles electrificats, que s'espera que estiguen operatives al setembre de 2020.
Retallades a tot el món
Ford va anunciar aquest dimecres el cessament de l'activitat de la seua planta britànica de motors de Bridgend per a 2020. Les principals causes per al tancament de la factoria són la fi de la producció de motors per a Jaguar Land Rover, la fi de la generació anterior de la mecànica GTDi de 1.5 litres i la reduïda demanda dels propulsors de nova generació GTDi i Pfi de 1.5 litres.
La marca nord-americana preveu gastos extraordinaris abans d'impostos d'aproximadament 650 milions de dòlars (577 milions d'euros) en relació amb el tancament de la factoria.
A més, retallarà més de 5.000 llocs de treball a Alemanya, mentre que, des de juny, deixarà d'assemblar el C-Max i el Grand C-Max en Saarlouis (Alemanya) i de fabricar turismes a Rússia, la qual cosa comportarà el tancament de dos plantes de vehicles i d'una de motors. També posarà fi a la producció de la seua planta de Blanquefort (França) a la fi d'agost.
Ford eliminarà al voltant del 10% de la seua força laboral a tot el món, uns 7.000 ocupacions, per a finals d'agost, com a part del seu pla de reestructuració.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios