Comunitat Valenciana

Puig demana "sensatesa, serietat i objectivitat" en el debat sobre una Selectivitat homogènia en tota Espanya

  • El 'president' de la Generalitat Valenciana en funcions i líder del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha apel·lat a la "serietat" en el debat sobre la possible equiparació en tota Espanya de l'Avaluació per a l'Accés a la Universitat (EvAU) en lloc d'"una oferta no assenyada de diferents propostes". Ha apuntat que "ha d'haver-hi un nivell d'homologació alt" per a una major igualtat d'oportunitats dels estudiants.
Els rectors defenen que la selectivitat 'funciona bé' i que no hi ha diferents nivells de dificultat segons la CCAA
Els rectors defenen que la selectivitat 'funciona bé' i que no hi ha diferents nivells de dificultat segons la CCAA
Oscar Cañas - Europa Press
Els rectors defenen que la selectivitat 'funciona bé' i que no hi ha diferents nivells de dificultat segons la CCAA

Així ho ha afirmat en declaracions als mitjans aquest dijous, preguntat per la proposta del president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijoó (PP) que la Selectivitat siga "idèntica per a tot l'Estat" i se celebre la mateixa setmana en totes les comunitats autònomes, igual que l'examen MIR per a Medicina.

Puig ha lamentat que "pareix que quan passa alguna cosa cal canviar-ho tot, com els canvis en la normativa de la justícia en el Codi Penal". Per tant, ha instat a "analitzar-ho amb objectivitat, serietat, rigor i, per descomptat, no fer propostes sense reflexionar molt".

En aquest context, ha defès que "ha d'haver-hi uns paràmetres de dificultat homologats i un nivell d'homogeneïtat alt" entre les CCAA.

"LA DESCENTRALITZACIÓ HA APORTAT ELEMENTS POSITIUS"

Ha puntualitzat, açò sí, que "l'ensenyament en l'Espanya actual, amb la descentralització, ha aportat molts elements positius: hi ha major igualtat, molts més estudiants universitaris i més oportunitats", si bé "queda per descomptat molt camí per recórrer".

Per tot açò, veu necessari "analitzar bé el que ha passat en el cas concret de la Selectivitat" i així arribar a "de quina manera es poden homologar les proves perquè tots els estudiants tinguen igualtat d'oportunitats en l'accés a l'educació pública universitària".

Per al cap del Consell, açò passa per "buscar solucions raonades, estudiades, dialogades i no començar ací una oferta no assenyada de diferents propostes".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento