Comunitat Valenciana

Unauto VTC lamenta la pèrdua d'ocupació i el "perjuí al ciutadà" derivats del "decret valencià anti VTC"

  • Unauto VTC, associació que representa el 90% del sector a Espanya, lamenta la pèrdua d'ocupació i el "perjuí al ciutadà" que es deriven del "decret valencià anti VTC" que obliga a una precontratació de 15 minuts, mesura que entrarà en vigor aquest dissabte després de concloure la moratòria de dos mesos que es va introduir en la normativa.

En un comunicat, Unauto ha assenyalat que la normativa de transport "ja diferencia els servicis de taxi i VTC, amb un clar avantatge per als taxis, que a més de poder operar en precontratació, tenen el monopoli de la mà alçada i les parades en la ciutat".

"La normativa estableix que la contractació del servici ha de realitzar-se per part de l'usuari de forma telefònica o telemàtica. El temps addicional no afig res a eixe procés, la qual cosa fa evident que és una mesura dictada pel taxi, per a seguir dificultant l'operativa de les VTC", ha agregat.

Així, ha lamentat que la Generalitat "haja cedit a les pressions i imposicions del sector del taxi, que l'única cosa que busca és eliminar la resta d'alternatives dels carrers per a perpetuar el seu monopoli". I ha advertit que amb aquesta mesura el sector de les VTC "es veu injustament i injustificadament restringit".

"València es veu obligada a renunciar als avantatges de la tecnologia i els nous models de mobilitat, dels quals sí gaudeixen altres comunitats com Madrid o Andalusia. Afegir un temps addicional d'espera no busca diferenciar el taxi de la VTC, sinó dificultar i restringir l'activitat de les VTC a favor del taxi", ha assenyalat l'el president d'Unauto VTC València, Ricardo González.

166 MILIONS EN COST D'EXPROPIACIÓ

Ha assegurat que, "a més del perjuí per a ciutadans i conductors, la Comunitat Valenciana s'enfrontarà a un cost d'expropiació derivat de la restricció de l'activitat de les VTC d'almenys més de 166 milions d'euros, calculats en un informe realitzat per Ernst & Young (EY)".

Per la seua banda, el president d'Unauto VTC a nivell nacional, Eduardo Martín, ha lamentat que aquesta norma "acabe amb el sector de les VTC tal com ho coneixíem fins al moment". "Les normes han de pensar en el benestar general i aquest decret llei no només va en contra dels centenars de conductors del sector i dels ciutadans, sinó que condemna la Comunitat a tornar a la mobilitat del segle XX".

"Confiem que la Comunitat Valenciana impulse un nou model de mobilitat que mire al futur, en el qual tinguen lloc totes les alternatives de transport i les noves tecnologies. Nosaltres seguim a la disposició de totes les autoritats per a aportar la nostra visió i col·laborar per a definir eixe nou model", ha agregat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento