L'aeronau és un prototip molt similar en el funcionament a un avió que compta amb una càmera termogràfica com a sensor aeri i un dispensador de sensors terrestres, que oferiran informació clau com els nivells de CO2 i humitat de la zona afectada per l'incendi, així com de la intensitat del vent, explica la institució acadèmica en un comunicat.
"Els sensors terrestres es troben dins d'una carcassa esfèrica amb un giroscopi; la seua distribució es realitza mitjançant un dipòsit intercanviable de huit unitats que possibilita, a manera de bombardeig, la seua dispersió", explica David Vinué, investigador del grup ICTvsCC-ÍTACA de la Politècnica.
A més, en distribuir-se des de l'aeronau, aquests sensors permeten registrar dades d'aquelles zones de més difícil accés per als bombers, com tàlvegs, zones de pendent o àrees molt denses o allunyades de les vies de fuita. I ajuden també a precisar amb detall els punts calents de l'incendi.
"L'objectiu d'aquesta aeronau és facilitar les tasques d'extinció quan es produeix un incendi forestal. En la pròpia extinció, ajudaria a assegurar el perímetre i controlar l'avanç del foc en zones d'interés per al comandament. I després, contribuiria a controlar els focus de foc aïllats i les possibles reproduccions de foc subterrani", destaca José Vicente Oliver.
Segons Raúl Quílez, tècnic forestal del Consorci de Bombers de la Diputació de València i col·laborador del grup d'investigació de la UPV, "aquesta nova ferramenta aportarà dades essencials perquè la direcció de l'extinció d'un incendi forestal puga declarar-ho per extingit amb major precisió i rigor tècnic".
PRINCIPAL NOVETAT
La principal novetat de l'aeronau posada a punt pels investigadors de la UPV resideix en la integració de la termografia i sensors en el propi vehicle. A més, té les característiques òptimes per al seu ús en zones forestals sense infraestructures, doncs desenganxa en vertical i vola per la sustentació de l'ala fixa, amb alta autonomia respecte als drons d'ala mòbil.
"Però principalment, la innovació es basa a integrar aquests tres sistemes per a una única fi: termografia, sensors i aeronau", incideix Oliver.
En el projecte han participat també, sota la coordinació de l'equip de la UPV, les empreses valencianes PYRO, UAV-WORKS i ETRA I+D.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios