Comunitat Valenciana

Comencen els treballs previs per a reprendre les obres de la línia 10 del metro en la rampa d'Amado Granell

  • L'eixida del túnel i la parada de Germans Maristes es van adjudicar a FCC per 3,66 milions d'euros.
  • Ximo Puig va anunciar que les obres de Metrovalencia, paralitzades des de 2011, començarien a l'abril.
  • Les primeres labors de senyalització, topografia i desviaments coincideixen amb la campanya electoral.
Cartel colocado este lunes 15 de abril en la avenida Amado Granell que anuncia el inicio de las obras de la línea 10 de Metrovalencia.
Cartel colocado este lunes 15 de abril en la avenida Amado Granell que anuncia el inicio de las obras de la línea 10 de Metrovalencia.
20MINUTOS.ES
Cartel colocado este lunes 15 de abril en la avenida Amado Granell que anuncia el inicio de las obras de la línea 10 de Metrovalencia.

Primers treballs sobre el terreny per a finalitzar la línia 10 del metro de València. Operaris han començat aquest dilluns les labors prèvies per a reprendre les obres paralitzades per l'anterior Consell des de 2011 per falta de fons després d'haver invertit uns 200 milions d'euros en el tram entre el cèntric carrer Alacant i el barri de Natzaret.

Tal com ha pogut comprovar 20minutos, les labors se centren en el túnel que connecta els trams subterrani i en superfície en l'avinguda Amado Granell, a l'altura de l'encreuament amb l'avinguda de la Plata. Allí s'ha col·locat aquest dilluns el cartell d'inici d'obres, que indica el pressupost de la primera actuació (3,66 milions d'euros), l'obra (connexió dels trams i construcció de la parada en superfície de Germans Maristes), l'adjudicatària i les administracions que aporten els fons, en aquest cas la Generalitat i la Unió Europea.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar a l'inici de l'any que les obres es reiniciarien en aquest punt a l'abril. Es dóna la circumstància que, després de l'avançament de les eleccions autonòmiques al 28 d'abril, aquests treballs han començat en plena campanya electoral, per la qual cosa no es realitzarà cap acte de caràcter institucional. Segons les previsions de Ferrocarrils de la Generalitat, el trajecte estarà finalitzat íntegrament, és a dir, entre el cèntric carrer Alacant i el barri de Natzaret, en 2021.

Fases de les primeres obres

Els primers treballs es realitzaran en la rampa d'eixida situada en l'avinguda Amado Granell, on es connectaran els trams subterrani i en superfície. El reinici de les obres suposa, en primer lloc la realització de treballs de topografia sobre el terreny i la presa de serveis.

En la fase següent, al maig, està previst que comencen els desviaments dels serveis afectats (energia, comunicacions) per a poder escometre les obres d'excavació de les pantalles de la rampa. L'última fase consistirà en la construcció de la llosa tramviària des de la pròpia rampa cap al traçat en superfície construït al final de l'avinguda Amado Granell, en l'encreuament amb Antonio Ferrandis, a través de la rotonda que connecta Germans Maristes amb Institut Obrer.

Aquest contracte inclou la construcció de la parada en superfície de Germans Maristes que donarà servei al futur pavelló Arena del València Basket i al PAI de Quatre Carreres.

Els altres quatre contractes restants, tal com va avançar 20 minutos, es licitaran enguany, en principi abans de l'estiu. Seran els d'arquitectura i equipament de parades i estacions, dotat amb 28 milions d'euros; electrificació i subestacions (8 milions), senyalització i comunicacions (7 milions) i, finalment, la construcció dels tallers provisionals, que se situaran a l'entrada de Natzaret i costaran 3 milions d'euros.

La inversió inicial prevista per a la reactivació de les obres serà de 50 milions d'euros, dels quals 30 seran aportats per la Generalitat i 20 procediran de la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Les dues fases inicialment previstes es van unificar en una sola per a arribar en 2021 fins a Natzaret, i no fins a l'Oceanogràfic, com es preveia en un primer moment.

Cinc quilòmetres de traçat subterrani i en superfície

La futura línia 10 (abans coneguda com T2) té una longitud total de 5,32 quilòmetres des del carrer Alacant fins al barri de Natzaret i compta amb huit estacions i parades. El tram subterrani mesura 2,05 quilòmetres amb tres estacions (Alacant, Russafa i Amado Granell), mentre el traçat en superfície, de 2,97 quilòmetres, compta amb cinc parades: Germans Maristes, Ciutat de les Arts i les Ciències, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret.

El projecte inicial que pretenia escometre l'anterior Consell passava per unir Natzaret amb el Pont de Fusta a través del centre històric. Per això, es va excavar i va construir una estació soterrada, la del Mercat, que no està connectada amb els trams actualment construïts i que únicament arriben fins al carrer Alacant, al costat de l'Estació del Nord. Es troba just davall de l'aparcament de la plaça Ciutat de Bruges (Centre Històric-Mercat Central), que va obrir les seues portes a la fi de 2018 després d'anys de paràlisis en les seues obres.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento