Air Nostrum canviarà la seua estructura en els pròxims mesos amb la creació de set societats per a evitar duplicitats i que els seus treballadors puguen prestar servicis comuns a altres aerolínies pròpies o de tercers, en una estratègia de consolidació i anticipació al moment "convuls" del sector.
Així ho ha anunciat el president de la firma valenciana, Carlos Bertomeu, en roda de premsa en la seu després de presentar els canvis a directius, caps de secció i sindicats. El pla permetrà preparar la fusió amb l'aerolínia irlandesa CityJet, a l'espera de l'autorització europea, per a crear "el major grup d'aviació regional d'Europa" i convertir-se en un grup internacional.
La reestructuració afectarà la pràctica totalitat dels 1.500 empleats de l'aerolínia, que passaran a les noves societats conservant la seua antiguitat i "tots els drets laborals", sense acomiadaments i sota la legislació espanyola.
La intenció és que també servisca d'"oportunitat" perquè segons comandants puguen operar en altres aerolínies i que els tripulants puguen "mutar" a les connexions amb major demanda. "Encara que passen a una nova empresa, treballaran en el mateix hangar i fent el mateix, però amb més idiomes i clients més diferenciats", ha il·lustrat Bertomeu.
Les set noves societats independents -cinc de nova creació- són les ja existents ANT (manteniment a Sud-amèrica) i Saimer (de 'lísing') i les noves Air Nostrum Engineering (manteniment a Europa), Air Nostrum Training (formació de tripulants), Aer Resources Agency (ARA, de gestió de personal i suport al vol) i la comercialitzadora Air Nostrum Commercial. La unitat central serà Air Nostrum Global Services, que oferirà servicis tant al grup com a terceres firmes que ho requerisquen.
"LA INTENCIÓ NO ÉS DESLOCALITZAR"
La marca Air Nostrum mantindrà el nom i continuarà operant com fins ara. Totes la societats tindran la seua seu a València, estaran radicades a Espanya en un procediment jurídic "molt garantista" que es perllongarà durant tres o quatre mesos. "La intenció no és deslocalitzar, sinó créixer", ha recalcat el màxim accionista de l'aerolínia.
En principi, al voltant de 360 treballadors de manteniment passaran a AN Engineering i altres 150-160 de servicis a AN Global Services per a oferir servicis a totes les firmes integrades en el grup d'Inversions en Línies Aèries Internacionals (ILAI), companyia independent creada a l'octubre de 2014 pels socis d'Air Nostrum per a nous projectes i inversions.
Aquest sistema segueix el model del departament de Manteniment actual d'Air Nostrum, que des de fa anys realitza treballs per als seus avions, els de altres companyies, reactors corporatius i fins i tot aeronaus militars.
Bertomeu ha descartat que el pla puga seguir processos com el de deslocalització de Ford, amb planta a Almussafes (València), i ha insistit que la meta és "contractar clients molt grans", augmentar la flexibilitat i generar sinergies en un context "convuls" per l'augment del preu del dòlar i la pujada del preu del combustible.
MAJORITARI EN LA FUSIÓ AMB CITYJET
Respecte a la fusió amb CityJet, ha avançat que Air Nostrum serà accionista majoritari del 'holding' que eixirà com a resultat i que tindrà "un nom nou per discutir que capture el millor de cada casa", per a establir "el major grup d'aviació regional d'Europa, amb fins a cent avions".
Sobre l'entrada en el mercat ferroviari -després de la compra d'Acciona a Ilsa, societat promoguda per la família d'Air Nostrum, per a competir amb Renfe a partir de 2021 en els trens AVE-, ha ressaltat a preguntes dels periodistes que el procés està "molt avançat".
AUGMENT DE LA FACTURACIÓ EN 2018
A manera de balanç de 2018, a l'espera de la junta amb els accionistes i de tancar l'auditoria, Bertomeu ha avançat que "no ha sigut un mal any" i que Air Nostrum va augmentar la seua facturació, pel creixement "salvatge" de turistes d'altres mercats. "Però 'lo que te rondaré morena'", ha augurat, de cara a 2019, en el seu 25 aniversari.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios