Comunitat Valenciana

Anecoop fa la "millor dada de la seua història" amb 700 milions de facturació malgrat la "trista" campanya citrícola

  • VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)
Anecoop aconsegueix la 'millor dada de la seua història' en superar 700 milions
Anecoop aconsegueix la 'millor dada de la seua història' en superar 700 milions
ANECOOP
Anecoop aconsegueix la 'millor dada de la seua història' en superar 700 milions

La cooperativa agroalimentària Anecoop ha aconseguit en l'exercici 2017-2018 les "millors dades de la seua història", en batre el seu rècord de facturació amb 702,5 milions d'euros, un 6% més que el seu resultat anterior, al mateix temps que "per primera vegada" ha superat els 900 milions de xifra de negoci, tot açò malgrat la "campanya més trista de cítrics que es recorda".

Així ho han explicat aquest divendres el president d'Anecoop, Alejandro Monzón, i el director general de la cooperativa, Joan Mir, en una roda de premsa abans de celebrar l'Assemblea General de socis, que clausura el president de la Generalitat, Ximo Puig. Es tracta d'una assemblea "que hauria de ser una festa i va a ser trista", perquè, davant de les "millors dades de la història d'Anecoop", s'ha patit la "campanya més trista" de cítrics. A més, ha donat a conéixer que la cooperativa obrirà la seua primera filial als Estats Units, dedicada al vi.

En aquest sentit, Mir ha explicat que es tracta de la "millor campanya d'Anecoop", perquè aconseguir els 700 milions de facturació era "impensable fa deu anys". S'ha disminuït el volum comercialitzat, de més de 800 tones, però la facturació ha augmentat un 6%. Ha informat que Anecoop "ha guanyat 1.631.000 euros i el grup 2.934.000 euros". En aquest sentit, hi ha hagut una caiguda de 700.000 euros en el grup, degut "totalment i absolutament" a la campanya citrícola. "Que no hi haja derrotisme", ha demanat als socis d'aquest sector.

A més, ha destacat que la quota d'exportació està "molt a prop" del 5% sobre el total de la indústria hortofrutícola espanyola, amb creixements en els principals països de destinació, com França, Espanya i Alemanya. Així, mentre en el conjunt del país les exportacions de fruites i hortalisses han disminuït en un 1,29%, Anecoop ha crescut al 0,66%. "És un bon any", ha insistit. Han ressaltat que les exportacions han augmentat molt en països tercers.

El president de la cooperativa ha valorat els resultats com a positius i ha ressaltat el creixement de la liquiditat dels socis. Davant de la crisi citrícola i la incertesa del Brexit, ha ressaltat que Anecoop "representa seguretat i solidesa", dos qüestions "molt necessàries" en l'actual conjuntura.

En el sector dels cítrics, Anecoop ha augmentat la seua quota d'exportació fins al 8%. Malgrat el descens de la collita, s'ha incrementat un 1% el volum comercialitzat i prop d'un 12% la facturació gràcies a un preu mitjà de venda un 10% major que l'exercici anterior.

SUD-ÀFRICA "I MOLTS ALTRES FACTORS"

No obstant açò, Mir ha reconegut que és la "pitjor campanya" de cítrics. "Enguany han coincidit tants factors en un curt espai de temps que ha sigut molt difícil gestionar la campanya", ha lamentat, abans d'agregar: "Ens hem centrat a Sud-àfrica, però hi ha tants factors". "No estem satisfets amb el preu, però estem traient la fruita", ha posat en valor.

Al director d'Anecoop li dona "por" ser "molt curtterministes" i ha cridat a "posar en perspectiva la citricultura", que "té una sèrie de problemes estructurals" des de fa dècades. Al seu juí, "cal escometre canvis" i els "projectes empresarials han d'ajustar-se a les necessitats de producció". La citricultura "té futur", però necessita un "canvi de paradigma", com apostar per magatzems d'alt nivell de productivitat i "entrar en les varietats", ha recalcat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento