Comunitat Valenciana

Sala Russafa programa un cicle per a commemorar el Dia de la Dansa

  • Oferirà distints espectacles de balls per a reflexionar i aprendre amb les arts escèniques.
PROPUESTAS PARA BAILAR, REFLEXIONAR, APRENDER Y AUTODESCUBRIRSE DELA MANO DE LAS
PROPUESTAS PARA BAILAR, REFLEXIONAR, APRENDER Y AUTODESCUBRIRSE DELA MANO DE LAS
SALA RUSSAFA
PROPUESTAS PARA BAILAR, REFLEXIONAR, APRENDER Y AUTODESCUBRIRSE DELA MANO DE LAS

La Sala Russafa de València ha proposat per al mes d'abril un cicle al voltant del Dia Internacional de la Dansa, a través d'arriscades coreogràfiques i amb propostes per a ballar, reflexionar, aprendre i autodescobrir-se de la mà de les arts escèniques, en una programació específica que s'emmarca en el seu Cicle de Companyies Valencianes.

L’esdeveniment arranca el 26 i 27 d'abril amb dos espectacles que es llancen a l'experimentació corporal. Així, la primera obra serà 'Baum!', una coreografia creada per Valentina Gorbalán en col·laboració amb els integrants de Tremor Dance Company.

Aquest espectacle es presenta com una explosió de la vida interna dels ballarins, usant el techno, el danse i l'hip-hop com a llenguatge corporal per a traure fora els sentiments, pors i preocupacions; i a través d'una estètica urbana i lluny de la "tòpica rigidesa" del conservatori de dansa, les acrobàcies i elements multimèdia acompanyen una posada en escena d'intenció transgressora.

Per part seua, el 27 d'abril és el torn per a l'estrena absoluta de 'Fòbia', una peça creada i dirigida per Evelio Notario, popular pels seus treballs per al programa televisiu 'Tu cara me suena' o per a cantants com Marta Sánchez i Soraya, en una coreografia que tracta de representar la por.

Sobre les taules, desfilaran aversions tan diverses com l'homofòbia o la claustrofòbia, la xenofòbia, el terror a les altures, el pànic a la pròpia imatge o la acuafòbia. Tirant mà de trets i moviments que procedeixen de diversos estils urbans, aquest espectacle de dansa contemporània busca transmetre al públic la capacitat de l'ésser humà de superar qualsevol temor.

La programació al voltant del ball es completa el 28 d'abril amb la gala Did 2019-I am Free, en la qual, per quart any consecutiu, Eva Bertomeu promou una jornada en la qual mostra les seues últimes creacions amb els egressats d’EBC Dansa i reuneix diversos artistes convidats per a realitzar un homenatge a aquesta disciplina de les arts escèniques.

El programa inclou la peça I am Free, creada i dirigida per Bertomeu i compta amb influències tan dispars com la música de Verdi i Radiohead o el clàssic llibre de psicologia 'L'Home a la recerca de Sentit', de Viktor Frankl.

La coreografia representa la llibertat, contrastant amb moviments senzills, espontanis i evocadors les dinàmiques dels quals abandonen els lligams enfront dels qui es mantenen submisos. A més, la gala facilita la trobada sobre l'escenari de Sala Russafa de diversos talents de l'escena  valenciana.

D'aquesta forma, els espectadors podran veure les propostes d'altres creadors, com el reconegut Toni Aparisi, candidat als Premis Max 2019 com a millor ballarí, o la ballarina i coreògrafa Christine Cloux, establida des de fa anys a València i que participa en aquesta iniciativa per segon any consecutiu.

Ausiàs March a ritme de rock

D'altra banda, a l'abril continua la nova producció pròpia del Teatre Escalante de València, 'L'Increïble assassinat d'Ausiàs March', que ofereix les seues últimes funcions: de l'1 al 16 seran les representacions concertades per a escolars; mentre que el diumenge 7 d'abril a les 18.00 hores serà l'última passada per a públic familiar en Sala Russafa.

La formació d'Alboraia CRIT està darrere d'aquesta producció en valencià, amb un muntatge que posa música en directe a l'obra del poeta a ritme de rock, pop, hip-hop i bossa nova. Amb format de thriller, esguitat de moments còmics i amb un ritme pròxim al dels videojocs, l'obra realitza un viatge en el temps, que porta als espectadors des de la València actual a la del Segle XV.

Així mateix, els fa partícips de la investigació sobre què va ocórrer des del 21 de novembre de 1458, quan el cèlebre escriptor pensava que anava a morir i va fer testament, i el moment en què realment va morir, quatre mesos més tard.

De manera divertida i amb un llenguatge escènic actual, aquest original muntatge busca atraure els adolescents al teatre, un públic que sol trobar poques opcions en la cartellera; i acostar als espectadors la figura de March, un autor que transcendeix la seua obra per a convertir-se en símbol cultural, quasi en icona d'un poble.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento