Comunitat Valenciana

Exdirector d'Aquamed creu que Crespo Gomar és "la punta de l'iceberg" del "modus operandi" de l'empresa pública en 2007

  • L'ex-director general de l'empresa pública Aquamed durant el període 2012-2016, Arcadio Mateo, ha criticat que l'empresa pública es gastara 7,5 milions d'euros en contractes de publicitat en 2007, precisament en campanya electoral, dos d'ells amb Crespo Gomar que, al seu juí, és "la punt de l'iceberg" del "modus operandi" d'Aquamed en 2007.
Exdirector d'Aquamed creu que Crespo Gomar és 'la punta de l'iceberg' del 'modus
Exdirector d'Aquamed creu que Crespo Gomar és 'la punta de l'iceberg' del 'modus
I. CABALLER/CORTS VALENCIANES
Exdirector d'Aquamed creu que Crespo Gomar és 'la punta de l'iceberg' del 'modus

Així s'ha pronunciat en una compareixença en la comissió de Les Corts que investiga el presumpte finançament irregular del Bloc, partit majoritari de Compromís, i el PSPV durant les campanyes electorals de 2007 i 2008 i la relació amb la mercantil Crespo Gomar.

Mateo, que està investigat en el 'cas Aquamed', ha explicat que quan ell va arribar al càrrec no es va preocupar de veure què havia passat, sinó de traure endavant una mercantil que "perdia quatre milions a l'any". No obstant açò, ha indicat que, a petició del jutge de l'Audiència Nacional Manuel García Castellón després d'una declaració seua, va facilitar documentació sobre els contractes publicitaris de la mercantil per "salut democràtica".

"Jo no prenc una actitud activa perquè estic imputat, sinó que m'ho demana el jutge i el que faig és entregar la documentació. Potser uns altres quan arriben es posen a alçar catifes, però jo no", ha remarcat per a manifestar que "el PP peca un poc d'ingenu i no es preocupa d'eixes coses".

Ha detallat que, en concret, el que va entregar al jutge van ser "dos contractes d'un total de 47 contractes que s'adjudiquen en 2007 amb una casuística molt semblant", però ha eludit valorar si aquesta forma d'operar podria ser considerada com un delicte continuat. "Això ho diran els tribunals", ha assenyalat.

No obstant açò, sí ha puntualitzat que "el modus operandi era molt semblant" i en ell es repeteix el no superar el màxim de 211.000 euros per a poder fer un concurs "restringit" i que es presentaren "tres empreses que selecciona Aquamed" i, d'elles, se seleccionava la que es considerava convenient amb una avaluació tècnica i pel preu.

Així, ha detallat que en els dos contractes que ell ha posat en coneixement del jutge, un era amb la dessaladora de Dénia i es van presentar Crespo Gomar, una filial seua anomenada Miracasa, i una tercera mercantil, precisament les mateixes mercantils que també aspiren a portar-se l'altre contracte amb la dessaladora de Torrevieja.

"LA PUNTA DE L'ICEBERG"

"Un se'l porta Miracasa i l'altre Crespo Gomar. En el meu poble açò és blanc i en botella perquè són tres empreses seleccionades: dos comuns i una de farcit. Açò mateix es repeteix sis o set vegades amb altres empreses", ha assenyalat.

En ser preguntat pel grup de Ciutadans per si aquesta fórmula es repetia a nivell nacional, el compareixent ha contestat: "Vostés estan investigant aquest trosset de València, però algú ha parlat de la Gürtel del PSOE. Crespo Gomar és la punta de l'iceberg i un trosset", ha asseverat per a afirmar que "aquesta operativa d'Aquamed de 2007 és d'àmbit nacional".

"TOTES LES FACTURES EREN PER TREBALLS REALITZATS"

Prèviament, ha comparegut l'extreballadora de Crespo Gomar Alicia Bertó, qui va exercir les tasques de secretària del gerent de la mercantil, Alberto Gomar, per la confiança que tots dos mantenien i, així mateix, es va encarregar de temes bancaris.

Ha explicat que l'empresa va arribar a facturar més de 8 milions d'euros anuals i es va convertir en una de les companyies de comunicació més importants de la Comunitat Valenciana gràcies al treball realitzat. En aquest sentit, ha negat que es pagara per treballs no realitzats i ha subratllat: "les factures que es feien eren per treballs realitzats".

Així mateix, ha manifestat no haver vist res "estrany" en l'empresa, sinó que tot el que es feia era "treballar, treballar i treballar" amb tots els seus clients, entre els quals va estar el PSPV, ha admès, amb els qui es va treballar per a la campanya electoral, però "de manera puntual".

"No es vivia dels partits polítics perquè aleshores no havíem durat tants anys. Van ser treballs puntuals i ja", ha insistit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento