L’AVE supera a 300 km/h l’última gran prova abans del viatge inaugural

En un futur arribarà als 350 km/h. Un cafè costa 1,40 euros al tren. Els accessos per a bus i taxi encara s’estan enllestint.
AVE Siemens 103 que ahir va fer la última prova amb passatge. A dalt,:cabina de conducció (Hugo Fernández).
AVE Siemens 103 que ahir va fer la última prova amb passatge. A dalt,:cabina de conducció (Hugo Fernández).
AVE Siemens 103 que ahir va fer la última prova amb passatge. A dalt,:cabina de conducció (Hugo Fernández).
L’AVE va fer ahir la darrera gran prova abans que demà s’inauguri la línia Barcelona-Madrid a les 06.00 h. El model més avançat, el Siemens S-103 va connectar l’estació de Sants amb la del Camp de Tarragona en 34 minuts, assolint una velocitat màxima de 300km/h a Sant Sadurní d’Anoia. Ara suma el 98,8% de puntualitat.Demà, els viatgers podran gaudir del comfort de l’última tecnologia ferroviària.  Quant a preus és més barat esmorzar i prendre el cafè a l’estació que al tren. Un cafè a la cafeteria de l’AVE costa 1,401, mentre que una canya de cervesa amb un entrepà (un sandvitx) tres euros.

Més amples que l’avió

Les quasi 400 places es divideixen entre Club i Preferent, on, fins i tot, es pot connectar un ordinador. Dos terços estan destinades a classe turista. «L’espai vital pel passatger», calculat entre els capçals, és de 95 cm, «més que els avions del pont aeri», deia ahir Abelardo Cerrillo, director general de Llarga Distància de Renfe.

Precisament a Tarragona, l’Ajuntament va demanar una connexió directa, via ferroviària i d’autobús, amb l’estació de l’AVE, ubicada a 12 km de la ciutat. A Barcelona, l’Ajuntament confia que avui estiguin enllestits els accessos a taxi i autobusos, com ho estan ja els dos pàrquings.

Demà hauran passat 12 anys des de l’inici de les obres. Per la línia Barcelona-Madrid circularan 34 trens, 15 directes, amb un temps de 2 hores i 38 minuts i 19 unitats amb parades a Tarragona, Lleida, Saragossa i Guadalajara.

Retards a Rodalies i a la L4 del metro

Un error en l’estacionament d’un tren a Sants, que va parar en una via que no li tocava, va provocar ahir, cap a les 10 h, retards de fins a 20 minuts a la C2 de Rodalies. Sindicats i associacions de veïns i usuaris van realitzar, precisament, ahir, a Sants, una acció per reclamar que es  millori Rodalies (van repartir 8.000 pamfets). I a la L4 del Metro, es va avariar un tren a les 9.32 h a Llucmajor. Es va tallar parcialment la línia i a les 9.52 h es va recuperar la normalitat, segons TMB. L’avaria va ser fora de l’horari de la vaga de tècnics del metro.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento