AVIA demana "prudència" en els anuncis per la seua repercussió en ocupació
AVIA demana "prudència" en els anuncis per la seua repercussió en ocupació EUROPA PRESS - Archivo

El clúster d'automoció de la Comunitat Valenciana (AVIA) ha demanat a les autoritats espanyoles "prudència en les declaracions i en els anuncis relacionats amb el sector" donada la "transcendència que poden tindre en l'ocupació i en les inversions que les grans companyies puguen realitzar a la Comunitat Valenciana".

En un comunicat, la seua presidenta, Mónica Alegre, s'ha pronunciat així després de conéixer-se que el Govern estudia una proposta que contempla la prohibició de la matriculació de vehicles que emeten diòxid de carboni (CO2) més enllà de 2040, entre els quals s'inclouen models tant dièsel com de gasolina i també híbrids.

A més de sumar-se a les reaccions que van expressar entitats com ANFAC i Faconauto, Alegre ha explicat que "el sector està vivint una profunda transformació i les empreses estan treballant en aquest sentit, però les autoritats han de ser prudents i no posar en perill milers de llocs de treball tant a la Comunitat Valenciana, com en la resta del territori espanyol, precisament en un moment de descens de la demanda en tot el continent".

Al seu juí, "anuncis d'aquest tipus haurien d'anar acompanyats d'altres mesures econòmiques i laborals que mantinguen la competitivitat i, sobretot, que asseguren l'ocupació".

Alegre ha assegurat que la indústria valenciana porta anys adaptant-se, atés que coneix les tendències del mercat i sap "que el futur de l'automòbil passa per la reducció dels combustibles fòssils a favor dels elèctrics" i ha apuntat que l'horitzó que s'ha marcat per a l'any 2040 és" suficientment llunyà com perquè les empreses valencianes estiguen preparades".

Oportunitats de negoci

"Els components d'un automòbil són moltíssims i hem de reconéixer que per a determinats components com els fabricants d'interiors, plàstics, tèxtils, enginyeries, logístics o proveïdors de matèries primeres un canvi en la manera de propulsió no canvia o fins i tot els proporciona més oportunitats de negoci", ha explicat.

Així mateix, Alegre ha subratllat que la producció de vehicles espanyols està destinada en la seua major part a l'exportació i se n'aniran adaptant en funció que la legislació de la resta de països es canvie.

Consulta aquí más noticias de València.