Les obres del metro restringiran el trànsit a la Zona Franca a l’estiu

Obligaran a tallar un carril per cada sentit al Passeig al juliol i a l’agost. La Línia 9 arribarà en quatre anys al polígon, a la Fira i a Mercabarna
El Consorci de la Zona Franca (CZF) preveu aplicar restriccions de trànsit a partir de juliol per les obres del metro i de millora de l’accessibilitat per carretera. Una de les més importants és la de la Línia 9, sota el Passeig de la Zona Franca, que reduirà durant els mesos de juliol i agost un dels tres carrils de cadascun dels dos sentits.
 
Aquesta línia del metro té dos trams previstos. Un d’ells discorrerà totalment subterrani i facilitarà l’accés a la part nord: a la Fira de Barcelona, al parc logístic i a Mercabarna. El segon tram recorrerà el Passeig de la Zona Franca, també de manera subterrània, amb parades a Foneria i Foc Cisell, fins a enllaçar amb el carrer A del polígon. Les tres darreres parades d’aquest tram (Zona Franca ZAL, Port i Litoral) seran aèries, ja que el metro circularà sobre un viaducte. Les obres van començar fa un any i es preveu que el metro entri en servei el 2009.
 
Ampliació de carrils
 
A més a més, s’aprofitaran aquestes obres per a ampliar els carrils del carrer A perquè està comprovat que és un dels que suporta el major trànsit del polígon industrial de la Zona Franca on treballen 313.000 persones de forma directa o indirecta.
 
«L’objectiu és millorar la mobilitat i és una estratègia molt important no tan sols per a la ciutat, sinó per a tota l’àrea metropolitana», va afirmar ahir Jordi Hereu, regidor de Mobilitat, en l’acte de constitució del Consell per la Mobilitat del Polígon.
 
Nou túnel i enllaç per carretera
 
Aquest mes de juliol, el Consorci de la Zona Franca també iniciarà la construcció d’un túnel que connectarà el polígon de la Zona Franca i el recinte de la Fira de Barcelona, passant per sota de la Ronda Litoral i del parc de vies de l’estació de mercaderies de Renfe, que està ubicada a la zona de Can Tunis. Una altra obra que ha de descongestionar la sortida Port de la Ronda Litoral, ja a partir del proper mes d’agost, serà un nou enllaç que s’està construint. Aquest enllaç estarà format per dues rotondes, que connectaran la Ronda Litoral amb amb el Port, Mercabarna i el Parc Logistíc, segons va explicar ahir el Consorci de la Zona Franca.
 
Com es mouen?
 
150.000 cotxes particulars estan aparcats cada dia al polígon industrial de la Zona Franca. Suposa més d’un cotxe per cada treballador
 
63% dels empleats accedeix al lloc de treball en vehicle privat. El Consorci vol potenciar l’ús del cotxe compartit
 
16% dels treballadors va a la feina en transport públic. Hi ha cinc línies de bus diürnes i una de nocturna. La L88 es perllongarà a l’octubre des del ZAL a Zona Franca  Duana. S’estudia posar un bus fins al Prat de Llobregat
 
14% dels empleats utilitzen l’autocar d’empresa
 
7% accedeix al polígon industrial amb la motocicleta
 
Mostrar comentarios

Códigos Descuento