Comunitat Valenciana

L'empresa familiar reclama un marc legal que li incentive a superar la seua "assignatura pendent": créixer en grandària

  • VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)
Juan Corona, director general del IEF
Juan Corona, director general del IEF
AVE
Juan Corona, director general del IEF

El director general de l'Institut de l'Empresa Familiar (IEF), Juan Corona, ha reclamat aquest dimarts a les autoritats que generen un "marc legal" que "incentive" les empreses familiars espanyoles a superar la seua "assignatura pendent": créixer en grandària.

Corona s'ha pronunciat en aquests termes durant la conferencia 'Empresa Familiar. El valor del compromís' que ha pronunciat en el Congrés Nacional de l'Empresa Familiar que es clausura aquest dimarts a València i que reuneix més de 700 empresaris.

Durant la seua intervenció, el director de l'IEF ha reivindicat el model de gestió de l'empresa familiar amb una "dimensió humana molt superior a les empreses no familiars" i amb un objectiu principal que forma part del seu ADN: "el llegat".

"Estan pensades per a durar, no estan dissenyades per a maximitzar beneficis a curt termini, sinó per a crear un projecte ambiciós en llarg termini" i per aquest motiu el 58,7% de les empreses familiars, "pràcticament sis de cada deu no repartisquen beneficis". El que fan és recapitalitzar-se, invertir més en la pròpia companyia i fer un repartiment de beneficis més lleuger, ha explicat Corona.

A més, durant la crisi econòmica, entre 2007 i 2013, l'evolució de la productivitat mesurada com a facturació per empleat es va reduir pràcticament un punt en les empreses familiars, mentre que en les no familiars es va incrementar un 11,6%.

Aquestes xifres demostren que "les empreses familiars van sacrificar productivitat per empleat, i per tant resultats, per a mantindre l'ocupació. L'aguant de l'economia espanyola durant la crisi va descansar sobre les esquenes d'empreses familiars", ha subratllat Corona.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento