Comunitat Valenciana

FGV proposa situar les cotxeres de la línia 10 del metro a Natzaret

  • Descarta així un solar en Quatre Carreres, on va haver-hi protestes veïnals contra els tallers.
  • La connexió entre el tram subterrani i el traçat en superfície es farà en Germans Maristes.
  • Puig va anunciar en el Debat de Política General l'arribada de la línia a Natzaret en una única fase.
Así quedará el trazado de la línea 10 de Metrovalencia y su conexión con La Marina y el resto de la red.
Así quedará el trazado de la línea 10 de Metrovalencia y su conexión con La Marina y el resto de la red.
20MINUTOS.ES
Así quedará el trazado de la línea 10 de Metrovalencia y su conexión con La Marina y el resto de la red.

Les cotxeres provisionals de la futura línia 10 de Metrovalencia estaran finalment a Natzaret, i no en el districte de Quatre Carreres, on l'anterior anunci de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) sobre la instal·lació d'aquests tallers en un solar de titularitat municipal contigu al poliesportiu va originar protestes veïnals.

Finalment, segons han anunciat aquest dilluns des de la pròpia empresa pública, aquesta instal·lació, necessària per a la posada en marxa de la línia, podrà situar-se en un dels extrems de l'itinerari, després de la decisió d'escometre totes les obres en una sola fase, des del carrer Alacant fins a Natzaret, anunciada pel cap del Consell, Ximo Puig, en el passat Debat de Política General en Els Corts.

El director general d'Obres Públiques, Carlos Domingo, i el director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, s'han reunit aquest dilluns amb el regidor de Desenvolupament Urbà i Habitatge de València, Vicent Sarrià, a qui també han informat sobre un altre detall important de la infraestructura: la connexió del tram subterrani i el traçat en superfície.

Finalment, aquesta es realitzarà en l'estació de Germans Maristes, en l'encreuament amb l'avinguda Amado Granell, malgrat que en els plans inicials es contemplava que fóra més cap al sud. De fet, la rampa ja es va deixar construïda al costat del Col·legi de Metges de València, a l'altura de l'avinguda de la Plata.

FGV va adjudicar el passat mes de maig el contracte d'assistència tècnica per a la redacció dels estudis i projectes d'aquesta línia per 1,15 milions d'euros per a poder reprendre les obres en el primer trimestre de 2019. Puig va anunciar al juny de 2017 el desbloqueig amb fons europeus d'aquest projecte, que va començar a executar-se en 2006 però que va ser paralitzat en 2011 per la fallida econòmica de l'anterior Consell, després d'invertir al voltant de 200 milions d'euros.

La línia connectarà el centre de la ciutat amb Russafa, Quatre Carreres, la Ciutat de les Arts i les Ciències, la Ciutat de la Justícia, el Oceanogràfic i Natzaret, entre altres punts d'interés.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento