Comunitat Valenciana

València celebra el dijous 20 de setembre el primer 'World Paella Day'

  • Hi haurà 'showcookings' de nou paelles i distintes activitats gastronòmiques.
  • L’esdeveniment s’ha presentat aquest dijous a la seu del Ministeri.
Paella
Paella
FUNDACIÓN TURISMO VALENCIA - Archivo
Paella

Turespaña, l'Ajuntament de València i Turisme CV han presentat aquest dijous la primera edició del 'World Paella Day', que tindrà lloc en la capital del Túria en una setmana, el pròxim dijous 20 de setembre. El sabor el posaran els espectacles de 'showcooking' de nou paelles diferents de diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Durant tota la jornada, València comptarà amb activitats que començaran amb una declaració institucional sobre la universalització de la paella. A la vesprada, s'amenitzarà amb música en directe i diverses animacions audiovisuals.

Al voltant de l'acte central, la Comunitat comptarà amb una agenda "repleta de diferents activitats gastronòmiques", entre les quals destaquen el Concurs de Paelles de Sueca, el Congrés de la Paella, la Festa de la sega de l'Arròs i les Jornades de l'Arròs Made in CV, que tindran lloc durant el mes de setembre, temporada en la qual se sega l'arròs.

El director general de Turespaña, Héctor Gómez, ha donat la benvinguda a la iniciativa, presentada en la seu del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme per la regidora de Turisme i primera tinent d'alcalde de València, Sandra Gómez, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

La paella, “clau” per al turisme

Durant la seua intervenció, el titular de Turespaña ha destacat que en 2017 més de 9,1 milions de turistes internacionals van visitar Espanya amb motius gastronòmics, la qual cosa va suposar un increment del 17,81% i una despesa total d'11 milions d'euros, un 25,64% més, segons les estadístiques Frontur i Egatur.

A nivell local, la tinent d'alcalde ha celebrat que diferents institucions i entitats treballen conjuntament perquè se celebre per primera vegada un esdeveniment al voltant de la paella, "la icona gastronòmica valenciana per excel·lència".

En la mateixa línia, el responsable de Turisme ha explicat que, "des d'una perspectiva turística", la paella és "clau" per a posicionar València i la Comunitat Valenciana com una destinació gastronòmica a nivell internacional, al voltant del qual poder dissenyar una agenda anual d'esdeveniments gastronòmics amb la implicació del conjunt dels agents del sector.

'Hashtag' i logo amb la bandera i el mar

Per a promocionar el dia s'ha creat el 'hashtag' '#worldpaelladay', així com un logo, format per una paella amb un '20' en el seu interior, on es distingeixen els colors de la bandera de la Comunitat i "el blau turquesa del mar Mediterrani".

La iniciativa gastronòmica ha comptat amb la participació de diferents institucions com la Federació Empresarial d'Hostaleria de València (FEHV), D.O. Arròs de València, Wikipaella, Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, Club de Caps de Cuina i Paella Today.

També s'han sumat a la iniciativa entitats vinculades al turisme i la gastronomia com Assaboreix Espanya i la Federació Espanyola d'Hostaleria, a més de Dacsa Amstel, Garcima, Carmencita i Artika.

Promoció internacional 

A nivell internacional, Turespaña s'encarregarà de la promoció amb diferents accions culinàries en ciutats de tot el món com Londres (Regne Unit), Milà (Itàlia), Utrecht (Països Baixos), Tòquio (Japó), Shanghai i Guangzhou (Xina), Buenos Aires (Argentina), Sao Paulo (Brasil), Miami (Estats Units), París (França) i Estocolm (Suècia).

Les 33 conselleries de Turisme de Turespaña en l'exterior s'han sumat també a aquesta iniciativa, per a publicar aqueix dia amb l'etiqueta '#worldpaelladay', publicacions específiques en xarxes socials.

Com a colofó, en el marc de la campanya 'Spain In10 Sec', s'ha inclòs un vídeo de Plácido Domingo prenent una paella a Xàbia (Alacant), i la campanya 'Spain Is Part of You' compta amb un visual amb la paella com a protagonista.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento