Comunitat Valenciana

Una empresa alacantina desenvolupa un paviment acústic per a minimitzar els atropellaments de cotxes elèctrics

  • L'empresa alacantina CHM desenvolupa amb la Universitat d'Alacant (UA) i al CTCON un paviment acústic per a generar soroll i minimitzar el risc d'atropellaments dels vehicles de nova generació -elèctrics- en les zones de major pas o concentració d'aquests cotxes, ja que a causa dels seus silenciosos motors poden passar inadvertits per als vianants pròxims.
Proves de paviment
Proves de paviment
CHM
Proves de paviment

Segons ha informat la companyia en un comunicat, es tracta d'un nou asfalt, denominat Fonosegur, amb el qual la constructora proposa que el so d'advertiment als vianants davant l'aproximació d'un vehicle elèctric siga el de la pròpia rodadura.

Amb açò, "es pretén evitar situacions d'inseguretat en nuclis urbans amb velocitat limitada i amb tendència a la presa de mesures encaminades a la millora mediambiental, on el soroll de fons es veja disminuït".

El ferm està sent desenvolupat per l'empresa CHM, amb seu central a Alacant, a través d'un projecte finançat pel CDTI i Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). A més, compta amb la col·laboració de la Universitat d'Alacant (UA) i del Centre Tecnològic de la Construcció de Múrcia (CTCON).

Segons la companyia, estudis realitzats a Europa, EUA i el Japó relacionen l'ús del vehicle elèctric amb problemes de seguretat en els vianants i amb l'augment d'accidents per atropellament. Per aquesta raó, pareixen "imprescindibles" els denominats sistemes d'alerta acústica de vehicles o sons d'advertiment (AVAS - Acoustic Vehicle Alerting Systems o W - Warning Sounds), que se'n van a inserir o estan relacionats amb els vehicles elèctrics.

La majoria dels fabricants estan desenvolupant sons incorporats a aquests vehicles que servisquen d'"alerta per als vianants" per a proporcionar-los un advertiment acústic i que siguen "menys intrusius" que una botzina tradicional.

Amb aquesta alternativa, CHM planteja la possibilitat que el vianant "puga en tot moment ser alertat de l'aproximació d'un vehicle, independentment de les circumstàncies en les quals es trobe el conductor".

La utilització del vehicle elèctric en zones urbanes, aquelles amb limitació de velocitat de 50 km/h i amb tendència generalitzada a limitar a 20 km/h, "pot implicar certa incertesa davant la seguretat vial dels vianants a causa de la baixa sonoritat d'aquests vehicles elèctrics".

Aquest baix nivell de soroll, juntament amb el soroll de fons en les ciutats, "ho fa escassament perceptible davant el seu acostament al vianant i redueix el temps que aquest té per a evitar un atropellament", segons afig. Açò és especialment rellevant, per exemple, en persones invidents.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento