Comunitat Valenciana

L'Aeroport de Castelló impulsa un pla de posicionament internacional

  • Aerocas busca reforçar l’activitat de la base per a convertir-la en "una eina útil per a la societat".
  • S’ha aprovat un pla dotat amb 1,6 milions d’euros per a propiciar fins a quatre noves operacions internacionals.
Aeropuerto de Castellón
Aeropuerto de Castellón
WEB AEROCAS - Archivo
Aeropuerto de Castellón

El consell d'administració de l’Aeroport de Castelló (Aerocas) ha aprovat la primera fase del pla de posicionament de l'aeroport en els mercats turístics internacionals, que té com a objectiu la captació de vols que contribuïsquen a reforçar l'activitat de la base i al desenvolupament i desestacionalització del sector turístic.

El director general d’Aerocas, Joan Serafí Bernat, ha exposat que el pla, que ha sigut consensuat amb el sector turístic, "respon al compromís del Govern valencià de convertir l'aeroport en una eina útil per a la societat castellonenca i en un aliat del teixit econòmic que contribuïsca al desenvolupament del territori", segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

"L'aeroport és una instal·lació operativa que pugna per obrir-se camí en un mercat molt complex i competitiu. S'han aconseguit importants avanços, però considerem necessària l'adopció de noves mesures que contribuïsquen a consolidar la infraestructura i a potenciar la seua utilització, incidint en els mercats turístics", ha afegit.

Per a dur a terme aquests objectius, Aerocas ha aprovat la realització d'un pla, dotat amb 1,6 milions d'euros, per a propiciar fins a quatre noves operacions internacionals al llarg de 2019. Pròximament, eixirà a licitació la contractació del servei d'implementació del citat pla, que es focalitza en destinacions internacionals que es consideren prioritàries per al posicionament estratègic de l'aeroport de Castelló.

Connexió amb mercats turístics

El programa inclou operatives de curta i de llarga durada en mercats emissors madurs i emergents, així com la connexió anual amb un hub europeu. Per açò, la campanya 2018/2019, s'ha estructurat en quatre lots.

El primer lot contempla una connexió, durant un període de 12 a 29 setmanes, entre l'aeroport de Castelló i algun de les següents destinacions: Àustria, Alemanya, Benelux i França.

El segon inclou vols que enllacen, durant 52 setmanes, l'aeroport amb un 'hub' de les següents destinacions europees: Àustria, Alemanya, Benelux i França, mentre que el tercer contempla una programació de vols de 12 a 29 setmanes que connecten amb algun dels següents mercats: Escandinàvia, Rússia, Polònia, Romania, Bulgària, Ucraïna, Txèquia, Eslovàquia i Països Bàltics.

Finalment, l'últim lot inclou una programació de vols de 30 a 52 setmanes que connecten l'aeroport amb algun de les següents destinacions: Escandinàvia, Rússia, Polònia, Romania, Bulgària, Ucraïna, Txèquia, Eslovàquia i Països Bàltics.

Estratègia plurianual

El director d’Aerocas ha destacat que aquest primer pla "forma part d'una estratègia que tindrà continuïtat en els següents tres anys a través de licitacions similars". "Confiem que aquest programa d'incentivament contribuïsca de forma decisiva a la consolidació de l'aeroport i la dinamització del sector turístic", ha conclòs.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento