Comunitat Valenciana

De Bussi a EMTV: informació en temps real i wifi en els autobusos de València

  • L'empresa municipal instal·larà 540 noves pantalles de 29,3 polzades durant els mesos d'agost i setembre.
  • El sistema permetrà conèixer la ruta, les parades i el seu entorn, el temps per a transbords i incidències del trànsit.
Las nuevas pantallas ofrecen datos sobre la ruta e información general de la ciudad.
Las nuevas pantallas ofrecen datos sobre la ruta e información general de la ciudad.
20MINUTOS.ES
Las nuevas pantallas ofrecen datos sobre la ruta e información general de la ciudad.

Els 498 autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València van a incorporar noves pantalles de 29,3 polzades en les quals s'oferirà no solament informació en temps real sobre la ruta, sinó també els minuts que resten per als diferents transbords en cada parada per la qual passen i un servei de notícies i publicitat sobre la ciutat.

De fet, la companyia ja ha instal·lat 12 d'aquests dispositius i farà el propi amb tota la flota entre agost i setembre, quan es preveu que entren en funcionament, fins a les 540 unitats (en els articulats es col·locaran dos).

Les pantalles es dividiran en dues zones diferenciades: a l'esquerra figurarà de forma fixa la informació sobre la ruta, en la qual es detalla quin és la següent parada, en quin punt es troba l'autobús i es mostrarà un plànol de l'entorn de la parada, a més del temps per al final del trajecte i per als transbords en cada punt. A la dreta, es mostrarà un apartat amb informació municipal, publicitat i dades rellevants i puntuals, com a possibles desviaments de línies per obres.

El nou sistema substitueix a l'anterior, Bussi, que el seu va contractar va expirar el passat mes de febrer. Segons ha explicat el gerent de l'EMT, Josep Enric Garcia, abans "hi havia un únic contracte que contemplava tot, des de la instal·lació, manteniment i gestió de continguts fins a la comercialització de la publicitat. Com hi havia una sola empresa que havia de tocar tants temes tècnics i de continguts, hi havia deficiències que es veien en el servei. A més, l'EMT mai va arribar a rebre cap ingrés perquè no es facturava prou", ha afirmat durant la presentació de EMTV.

Amb la nova licitació, s'ha dividit en dues parcel·les: hi ha un contracte més tècnic (instal·lació, manteniment i creació dels continguts) i d'altra banda es gestiona la publicitat. El primer ascendeix a 968.000 euros (també inclou el wifi) i té una durada de quatre anys. D'altra banda, s'ha licitat el servei de gestió de la publicitat, amb un cànon fix de 204.000 euros anuals i un de variable del 65% de la facturació.

"L'adjudicatari va fer una oferta amb una previsió de facturació d'1,39 milions d'euros en quatre anys, de manera que EMT ingressarà per tots dos conceptes 1,27 milions d'euros. El saldo favorable per a l'empresa és de 290.000 euros, que l'empresa es garanteix per contracte", ha detallat Garcia Alemany.

Per la seua banda, el regidor de Mobilitat Sostenible i president de la companyia municipal, Giuseppe Grezzi, ha destacat que el nou sistema permet posar a l'EMT "en el centre de la innovació tecnològica del segle XXI, com es mereixen aquesta ciutat i aquesta empresa". En la seua opinió, el servei "té unes possibilitats enormes i ens dóna la possibilitat d'informar de la ruta, de les parades, de tots els esdeveniments que succeeixen en ruta mentre es va en el bus, i a més ofereix un canal d'informació molt ampli sobre cultura, notícies, fets diversos que ocorren en la ciutat".

Per a Grezzi, és "una aposta molt important que ens fa especial il·lusió perquè seguim en la tasca de modernització de l'empresa, amb un sistema que datava de 1997, amb pantalles molt envellides". El nou sistema tecnològic també inclou wifi a bord obert i gratuït a la xarxa del qual es podrà connectar qualsevol usuari durant el trajecte en l'autobús.

Més carrils busos segregats

Preguntat per un possible pla global de l'Ajuntament de València per a separar físicament el carril bus, Grezzi ha afirmat que aqueixa és la "voluntat" del Govern local, però no ha volgut avançar actuacions fins que estiguen aprovades. "La segregació funciona molt bé. Tenim dades d'increment de velocitat i de millora general del servei en els carrils segregats que hem fet, tant en Colón com a Centelles-Matías Perelló, hi ha regularitat, freqüència..."

Grezzi ha subratllat la necessitat de "protegir també físicament el carril bus, ja que donarem un millor servei que paguem tots. L'objectiu és evitar la doble fila i aqueixes parades d'uns minuts que afecten molt. Són una demanda dels conductors de l'EMT, que han de fer maniobres de risc i envair altres carrils. Volem millorar el servei i, a més, oferir les millors condicions de treball en l'empresa", ha manifestat. La idea és estudiar les vies prioritàries i anar implantant aquests carrils progressivament, encara que el regidor ha evitat llançar "globus sonda".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento