Comunitat Valenciana

Busquen una altra parcel·la per als tallers de la L10

  • Ajuntament i FGV exploren noves ubicacions després de les protestes dels veïns de Quatre Carreres.
  • Els residents asseguren que seria una activitat molesta i que suposaria la pèrdua d’espai per a zones verdes.
Estado de la plataforma de la futura línea 10 del metro de València en la avenida Amado Granell. A la izquierda, el solar municipal.
Estado de la plataforma de la futura línea 10 del metro de València en la avenida Amado Granell. A la izquierda, el solar municipal.
20MNUTOS.ES
Estado de la plataforma de la futura línea 10 del metro de València en la avenida Amado Granell. A la izquierda, el solar municipal.

La ubicació dels tallers necessaris per a la posada en marxa de la futura línia 10 de Metrovalencia (abans coneguda com a T-2) està encara en l'aire. Malgrat que al principi Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va anunciar la cessió d'un solar de propietat municipal per part de l'Ajuntament de València situat al final de l'avinguda Amado Granell (abans General Urrutia), al costat del poliesportiu de Quatre Carreres, les protestes i mobilitzacions veïnals contra la instal·lació de les cotxeres han fet que el Consistori busque alternatives.

Els residents van reaccionar contra la instal·lació provisional de les cotxeres en entendre que suposarien una activitat molesta i també per la pèrdua dotacional que suposaria destinar part de la citada parcel·la a aqueixa activitat i no a zones verdes.

Des de FGV i el Consistori van insistir que es tracta d'una instal·lació “provisional” fins que el traçat de la L10 poguera connectar-se a la resta de la xarxa tramviària.

De fet, aquesta és una de les claus de la problemàtica. La posada en servei de la L10 requereix la construcció d'un dipòsit en el qual emmagatzemar el material mòbil a les nits, ja que el traçat, que discorre entre el cèntric carrer Alacant i el barri de Natzaret, no està connectat amb la xarxa de tramvies de Metrovalencia. 

A més, FGV va incloure en la redacció de projectes aquest extrem: la cerca d'un lloc idoni per a la ubicació dels tallers, la qual cosa dóna mostra que l'assumpte roman obert. L'empresa pública i l'Ajuntament de València encara mantenen contactes per a trobar una ubicació alternativa a aquestes instal·lacions, que necessàriament han d'estar pròximes a l'itinerari de la línia.

Gener, possible inici de les obres

Després de l'adjudicació de la redacció dels projectes de les fases 1 (Alacant-Oceanogràfic) i 2 (Ocreanogràfic-Natzaret), els terminis de la Generalitat apunten a l'inici de les obres al gener de 2019. L'anterior Consell va paralitzar la construcció en 2011.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento