Des del comité d'empresa valoren positivament l'acord, aconseguit amb al voltant de 230 vots a favor i altres 170 en contra, si bé troben a faltar una major recuperació en matèria salarial i més mesures de formació.
Després de "totes les vagues i el treball dut a terme", un integrant del comité ha explicat a Europa Press que l'acord era necessari perquè la data límit, el pròxim 31 de juny, implicava l'adhesió al conveni provincial del sector del metall. També ho ha relacionat amb els contractes que firmarà Stadler a nivell nacional, a mitjà i llarg termini. "Seria una roïna propaganda, per la qual cosa s'ha fet pensant en l'escenari", ha asseverat.
D'aquesta forma, els sindicats han desconvocat totes les parades previstes en aconseguir part de les reivindicacions en el nou conveni col·lectiu, encara que el membre del comité ha recordat que queden per firmar els endarreriments corresponents a 2017.
Per part de la companyia, la direcció manifesta "satisfacció" en el comunicat i destaca que els treballadors expliquen a partir d'aquest dimarts amb el nou acord per al període 2018-2022, després de "tres mesos de negociació no exempts de moments de dificultat".
REJOVENIMENT DE LA PLANTILLA
Entre els aspectes més rellevants del conveni, Stadler assenyala el manteniment de l'ocupació fixa i de la jornada de treball amb majors mesures de flexibilitat, garantia del poder adquisitiu, reducció de les diferències salarials del personal amb menors ingressos irejoveniment de la plantilla mitjançant el contracte de relleu.
Amb aquestes mesures, la constructora pretén oferir "un marc estable laboral per al personal d'Stadler València, que es caracteritzapel seu ferm compromís de mantindre l'empleabilitat fabricant vehicles ferroviaris per a tothom, evitant la deslocalització de la seua producció gràcies a una decidida aposta per la investigació tecnològica i la innovació".
"MOMENT CRUCIAL" EN EL SECTOR
L'acord tracta d'"assegurar la competitivitat" de l'empresa en un "moment crucial" per als fabricants de material rodant, com a conseqüència dels "repetits anuncis de renovació de les flotes de serveis regionals i rodalies després de molts anys amb a penes inversió com a conseqüència de la crisi econòmica". Des de la firma apunten a la necessitat de resoldre els problemes derivats de la mobilitat urbana en les grans ciutats.
Stadler empra en la seua planta d'Albuixec (València) a més de 800 treballadors. Recentment es va adjudicar un contracte per a subministrar 15 trens a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), així com un altre per a proveir 13 locomotores a l'operador francés HVLI, amb el que la seua cartera de comandes ascendeix a quasi 600 milions d'euros.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios