Comunitat Valenciana

L'Associació Gremial del Taxi de València es manifesta enfront de Conselleria

  • Diuen que "no van a acceptar" la nova regulació horària '12+4' i que eixiran al carrer "les vegades que faça falta".
  • Calculen que la nova legislació suposarà l'"acomiadament d'entre 300 i 400 companys".
Taxi, taxistes
Taxi, taxistes
ARCHIVO
Taxi, taxistes

L'Associació Gremial del Taxi de València ha omplit aquest dilluns de vehicles els carrers dels voltants de la Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a protestar davant el que considera un "acarnissament" contra el sector i que té com colofó la futura regulació horària '12+4' (dotze hores de dia i quatre de nit).

Els manifestants, que s'han concentrat d'11.00 a 13.00 hores al voltant del Complex Administratiu 9 d'Octubre, han advertit que "no van a acceptar" aquesta regulació horària -que calculen que suposarà l'"acomiadament d'entre 300 i 400 companys"- i que eixiran al carrer "les vegades que faça falta".

Així ho ha assegurat el president de l'Associació Gremial del Taxi de València, Ismael Arráez, en declaracions a Europa Press. Segons ha explicat, la Conselleria ha "imposat" un estudi del taxi que diu que "falten taxis a la nit" en la ciutat de València, una cosa que Arráez qualifica de "ridícul" i "d'acudit".

Segons el president de la Gremial, açò suposarà que uns 2.600 taxis hauran de començar a treballar a les 7.00 hores del matí, quan "no hi ha demanda", ha asseverat. De fet, des de la Gremial proposen una "reconversió" del sector per la qual "sobren 1.000 llicències diàries a València capital".

Així mateix, ha advertit que la implantació de les 12+4 a suposarà un "desemborsament tremend" per als taxistes, ja que inserir la programació en els taxímetres costarà uns 250 euros, al que se suma un canvi de taxímetre per a aquells que porten un TX-30 i per als quals porten mòduls analògics, que hauran de canviar-ho en canviar el taxímetre. Per açò han sol·licitat a Conselleria que subvencione aquests canvis però els han respost que "ni un duro".

A més, segons el manifest de la Gremial, "molts companys no podran usar el seu vehicle de forma particular ja que s'activarà el taxímetre automàticament i per tant perdran temps". "Se'ns ha arribat a dir que les 12+4 aporten qualitat de vida, i nosaltres ens preguntem. És qualitat de vida alçar-se a les dos de la matinada?", es qüestiona.

El president d'Associació Gremial del Taxi de València ha criticat també l'article de la nova Llei del Taxi que obliga a adaptar els vehicles de segona i tercera llicència a persones amb mobilitat reduïda. Segons Arráez, la Gremial ha demanat una moratòria d'un any mentre la Comissió Bilateral entre el Govern central i Generalitat que en aquests moments analitza el citat article trau les seues conclusions. No obstant açò, "se'ns nega", la moratòria, ha lamentat.

Taxistes a favor i en contra de la regulació 12+4

Preguntat per la postura a favor de la regulació horària 12+4 per part d'altres associacions del sector del taxi, Ismael Arraéz ha apuntat que es tracta d'una "minoria radical" i ha assegurat que a la manifestació d'aquest dilluns han assistit taxistes d'aquelles entitats que "estan en contra de la seua junta directiva".

No obstant açò, des de la Confederació d'Autònoms del Taxi de la Comunitat Valenciana -organització que no ha participat en la mobilització d'aquest dilluns-, el seu president Fernando del Molino, ha manifestat en declaracions a Europa Press que els autònoms "sí estan a favor de la regulació horària 12+4" que "únicament perjudica el model empresarial" que és el que s'ha mobilitzat aquest dilluns".

En la seua opinió, la regulació horària "reforça el sector" i "únicament perjudica el model empresarial" al que ha recriminat que utilitze l'"excusa" que amb el 12+4 va a haver d'"acomiadar assalariats", quan s'estableixen 16 hores de treball com ara.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento