Oltra, que s'ha reunit aquest dijous amb representants de la Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana (Fesord), ha fet aquestes declaracions en ser preguntada per l'informe del Síndic de Greuges que indica que la conselleria que dirigeix va ser l'administració que més peticions d'informació d'aquesta institució no va contestar o que ho va fer amb quatre mesos de retard.
"Les Corts ja van fer una petició al Govern d'Espanya perquè eliminara les taxes de reposició. Tenim un problema de personal gravíssim en la Generalitat que fa que no es puguen atendre en els terminis que estableix la normativa" sol·licituds com les quals planteja el Síndic de Greuges, ha afirmat la també vicepresidenta del Consell.
En aquest sentit, ha agregat que la falta de personal de la qual responsabilitza Montoro genera "un problema" atés que "les mateixes persones han d'atendre les queixes del Síndic, les queixes a la conselleria i el propi sistema" implantat per Igualtat i Polítiques Inclusives per a poder respondre abans.
Així, la responsable autonòmica ha manifestat que pel que fa a la comunicació amb el Síndic de Greuges, "és veritat que ens hem retardat en els terminis legals" per a respondre "perquè la falta de personal de la Generalitat, en general, i de la conselleria, en particular, fa que no es puga atendre tot en els temps que toca fer-ho".
Mónica Oltra, que ha afirmat que el seu departament ha tingut en compte "aquesta problemàtica" i que ha estat "en contacte amb el Síndic regularment", ha explicat que el passat mes de novembre es va implantar "un sistema de comunicació electrònica, telemàtic, per a intentar donar les respostes de manera més ràpida".
La consellera ha agregat que aquesta mesura es va adoptar perquè "moltes vegades arribava a la conselleria el requeriment del Síndic quan havia acabat ja el termini per a respondre". Així mateix, ha ressaltat que l'informe del Síndic de Greuges, corresponent a 2017, es va tancar "al desembre" i que per açò "no ha donat temps encara a avaluar" i conéixer els resultats "del mecanisme que es va implantar al novembre" per a contestar abans.
"ABSOLUTAMENT IMPRESCINDIBLE"
Oltra ha valorat "el treball que fa el Síndic de Greuges, com a òrgan estatutari que és i com a línia de defensa de moltes persones que acudeixen a ell quan tenen una queixa o veuen que alguna cosa no està funcionant bé" i ha agraït eixa "faena absolutament imprescindible".
En aquesta línia, ha assegurat que eixa tasca serveix "sempre" de "guia" a l'administració autonòmica "per a seguir millorant" com s'ha demostrat "en aquests anys de govern" del Consell del Botànic. Referent a açò, ha assenyalat que "en 2014 va haver-hi 4.400 queixes i en 2017, 1.200" i ha subratllat que açò representa una reducció "del 72 per cent".
Mónica Oltra ha agraït, de la mateixa manera, que el Síndic de Greuges valore els esforços que s'estan fent en el seu departament per a donar una resposta a les persones que estan en situació de dependència o que necessiten una ajuda econòmica i que es pose "en valor" en l'informe "tan detallat" realitzat per eixe òrgan.
Així mateix, ha destacat les millores en els seus anys de gestió ja que quan van arribar a la conselleria "hi havia 41.000 persones en el sistema de dependència, ara hi ha 65.000". "Hem baixat pràcticament a la mitat la llista d'espera i el sistema ja comença a funcionar i a reduir els terminis d'espera de la gent", ha detallat.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios