Comunitat Valenciana

Educadores d'Especial i Infantil denuncien "vulneració de drets laborals"

  • Presenten una reclamació dirigida al Síndic de Greuges en la qual lamenten "l'immobilisme" de la Generalitat.
  • Asseguren que hi ha "inseguretat jurídica" per la "falta de claredat en la delimitació de funcions i jornada laboral".
Educadores de la GVA entreguen al Síndci un centenar de queixes
Educadores de la GVA entreguen al Síndci un centenar de queixes
PLATAFORMA DE EDUCADORAS DE EDUCACIÓNE SPECIAL E I
Educadores de la GVA entreguen al Síndci un centenar de queixes

La Plataforma d'Educadores d'Educació Especial i Infantil de la Comunitat Valenciana ha presentat una reclamació col·lectiva dirigida al Síndic de Greuges en la qual denuncien "la vulneració dels seus drets laborals" per part de la Generalitat i expliquen com eixa "discriminació" afecta els alumnes d'Educació Especial i Educació Infantil amb els quals treballen.

En un comunicat, ha lamentat l'"immobilisme" de l'administració, al·ludint en concret a les conselleries d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

"El senyor (Vicent) Marzà, conseller d'Educació, es nega a rebre a les representants de la Plataforma d'Educadores i delega en altres càrrecs la seua responsabilitat", ha indicat, mentre Justícia "dilata la convocatòria de la taula tècnica en la qual s'han de negociar funcions i horaris".

Delimitació de les seues funcions

Amb aquesta queixa les educadores pretenen denunciar "la inseguretat jurídica que suposa la falta de claredat en la delimitació de les seues funcions i jornada laboral i els reiterats incompliments per part de l'Administració, del Decret 175/2006, que regula les seues condicions de treball".

Asseguren que aquesta situació "està afectant l'acompliment diari, danyant la seua salut física i mental, minant la seua autoestima i condicionant les seues relacions amb la resta de professionals dels centres".

Les educadores denuncien que, "malgrat ser les que més temps passen amb aquests alumnes al llarg de la jornada escolar no poden opinar en les decisions que els afecten, són excloses de les reunions de coordinació i seguiment en els centres, no tenen possibilitat de participar en activitats de formació i el seu alumnat no és atès en igualtat de condicions que la resta de xiquets", especialment en els servicis de menjador i activitats extraescolars, "subcontractats per la Conselleria d'Educació a empreses privades".

Suports

"En alguns centres s'han arribat a presentar horaris de 42,50 hores setmanals, quan el màxim que estableix la normativa és de 36,15 hores setmanals. La nostra jornada laboral implica 8 hores d'atenció directa, la qual cosa ens impedeix preparar materials, realitzar avaluacions o reunir-nos i treballar amb les famílies del nostre alumnat, mentre ens fan treballar per a empreses privades", critica el col·lectiu.

La Plataforma ha recaptat suports d'entitats sindicals, socials, polítiques i ha arreplegat més de 5.300 firmes personals a través d'una petició de firmes en la plataforma Change.org. "Som les joves dels col·les i ens volen per a canviar bolquers i netejar mocs. En el Decret d'Inclusió Educativa ni se'ns esmenta", denuncien.

Amb aquesta reclamació esperen aconseguir que la Generalitat "corregisca els errors i que regule d'una vegada per sempre la normativa que ha de regir el seu treball, en un procés en el qual se les escolte i es tinga en compte la seua opinió".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento