Comunitat Valenciana

Ascer creu que cal establir una estratègia per a entrar a la Xina sense abandonar la innovació permanent i la qualitat

  • El president d'Ascer, Vicente Nomdedéu, ha indicat aquest dimarts que el sector del taulell ha de seguir apostant per la innovació permanent i la qualitat, però també a establir una estratègia per a entrar en el mercat xinés.
Vicente Nomdedéu, president d'Ascer
Vicente Nomdedéu, president d'Ascer
EUROPA PRESS
Vicente Nomdedéu, president d'Ascer

Nomdedéu, que participa en la missió comercial que la Generalitat Valenciana desenvolupa a la Xina i el Japó aquesta setmana, ha explicat que estan analitzant 'in situ' el que ocorre en el país asiàtic, el competidor més fort del món, amb una capacitat productiva de 14.000 milions de metres quadrats i amb un 40 per cent de recursos ociosos, que no s'usen.

"El panorama internacional indica que hi ha capacitat productiva i tecnologia pel que cal saber mesurar com està la situació amb tots els jugadors que hi ha en el món", ha relatat i ha assenyalat que en els últims anys les exportacions de la Xina han passat d'un 15 a un 50 per cent i també han sorgit amenaces per a un futur pròxim en el sector de llocs com Índia, el Pakistan o Indonèsia.

En els últims anys, les exportacions espanyoles a la Xina del sector del taulell han aconseguit els 27 milions i, encara que ha puntualitzat que segueixen sent xicotetes, la voluntat d'Ascer és incrementar el posicionament.

"Actualment, la marca 'Spain' té reconeixement a la Xina com a molts països del món, i tot el que vé d'Europa té valor per als productors i consumidors, però existeix una estratègia de defensa per a evitar la penetració pel que els productes espanyols no entren com volgueren", ha indicat i ha assenyalat que a curt termini "cal ser capaços de desenvolupar una estratègia de com entrar en el país, on hi ha una classe mitjana molt important que està augmentant i un 40 per cent de rics".

Ha assenyalat que la producció xinesa té el preu i les economies a escala i el seu objectiu és clar, competir a cost, per la qual cosa ha advocat per "apostar per la innovació permanent i per la qualitat". "És millor que no copien que estar copiant", ha dit per a indicar que "a Espanya se segueixen dos estratègies, el cost i la diferenciació i les dos han funcionat bé en època de crisi".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento