Antifrau rep 35 denúncies en 2017 i 9 peticions de protecció de funcionaris
Antifrau rep 35 denúncies en 2017 i 9 peticions de protecció de funcionaris FLICKR CORTS

L'Agencia Antifrau va rebre un total de 35 denúncies en 2017, la majoria d'elles (el 40 per cent) per qüestions relacionades amb la contractació. A més, entre eixe any i 2018 ha rebut nou peticions de funcionaris d'administracions de la Comunitat Valenciana per a acollir-se a l'estatut que protegeix els denunciants de possibles casos de corrupció, una en 2017 i les altres vuit en el que portem d'any.

Així ho ha indicat en una compareixença en la Comissió d'Economia, Pressupostos i Hisenda de les Corts a la qual ha acudit per a presentar la primera memòria d'aquest organisme corresponent a l'exercici de 2017 i on ha relatat tots els passos que ha donat aquest organisme per a la seua eposada en marxa.

Memòria 2017

Pel que fa a l'activitat de l'Agencia Antifrau en 2017, ha explicat que no es va aprovar cap expedient sancionador i va rebre 35 denúncies, de les quals 24 afecten administracions locals (el 68,57%), vuit a la Generalitat (22,86%) i les tres restants a altres entitats.

Per matèries, el 40% estan relacionades amb la contractació, el 22,86% amb qüestions de personal, el 8,57 amb subvencions, el 2,86% amb concessions, un altre 2,86% amb urbanisme i el 22,86% és per altres qüestions.

Respecte al denunciant, set denúncies van ser posades per empleats públics (20%); dos per càrrecs públics (5,71%); 16 per personal eventual de l'administració (45,71%); 8 per particulars (22,86%) i dos van ser de forma anònima, la qual cosa suposa el 5,71%.

El canal que més es va utilitzar va ser el correu electrònic ja que 24 de les 35 denúncies van arribar per aquesta via, mentre que cinc ho van fer pel registre de l'agència i sis de forma presencial.

Llinares ha explicat que malgrat que l'agència va arrancar el 30 de juny del passat any, quan ell va prendre possessió del seu càrrec, no va ser fins a finals d'any quan va poder començar a exercir la seua tasca a causa de la falta de personal i la necessitat de recursos.

La seu

Respecte a la seu, ha considerat que la seua ubicació, actualment es troba en un local de lloguer en el carrer Navellos, hauria de ser un espai públic i, al seu juí, la millor opció serien els locals "decomissats a la trama de Cooperació" que estan en l'avinguda Ausiàs March.

"L'arrancada ha sigut anar salvant un problema darrere d'un altre. En 2017 hem fet el que hem pogut fer", ha admès per a assenyalar que dels 1,5 milions que havia pressupostats només s'ha executat el 10% i la resta ha tornat a les arques de l'administració pública valenciana.

Consulta aquí más noticias de València.