Comunitat Valenciana

El Consell firma un acord per a augmentar el turisme xinés

  • Aquesta col·laboració permetrà l'obtenció d'un certificat xinés que facilitarà l'augment de visitants.
  • "És un pas endavant molt important que va a posicionar la Comunitat com una terra d'acolliment", diu Puig.
Firma d'acord per a aconseguir la certificació que fomente el turisme xinés
Firma d'acord per a aconseguir la certificació que fomente el turisme xinés
EUROPA PRESS
Firma d'acord per a aconseguir la certificació que fomente el turisme xinés

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha firmat aquest dimarts un acord amb el director de l'Acadèmia de Turisme Xinesa, Dai Bin, per a iniciar una col·laboració que permeta l'obtenció del certificat xinés que proporcionarà l'"aterratge massiu" de turistes d'aquest país asiàtic.

Aquest acord, qualificat per Puig com a "extremadament positiu" és vehicle "fonamental" per a obtindre la certificació, que és el "gran objectiu" de la Comunitat, segons ha explicat a l'eixida de la reunió, ja que "la Xina té unes característiques especials respecte a la seua vinculació amb el turisme i és necessari aconseguir aquesta acreditació".

Així, el pròxim mes de maig se celebrarà una nova reunió amb els agents turístics, econòmics i els representants institucionals xinesos a València perquè es necessita que el total de la Comunitat se certifique; museus, hotels i tot tipus d'instal·lacions. A la trobada acudirà l'empresa que està qualificada per la Unió Europea i el govern xinés per a atorgar la qualificació i al costat d'ella es realitzaran accions de promoció.

L'acord subscrit "és el principi, és un pas endavant molt important que va a posicionar la Comunitat com una terra d'acolliment, d'hospitalitat cap al poble xinés i se li pot traure un rendiment amb accions".

Per la seua banda, el responsable de l'Acadèmia de Turisme Xinesa ha assenyalat en la reunió que enguany és "important" per ser el del turisme d'Europa i la Xina, la qual cosa portarà al fet que més població vaja a Espanya i en concret a la Comunitat, i s'ha mostrat disposat a ajudar a promocionar la destinació.

Fruits 10 anys

El turisme de la Xina es planteja com un objectiu a llarg termini en el qual s'espera "sembrar i arreplegar fruits en 10 anys", segons ha assenyalat la secretària general d'Hosbec, Nuria Montes, després de mantindre una reunió amb operadors xinesos a la qual també ha assistit Puig. Ha assenyalat que s'ha posat "la primer llavor" en aquest nou mercat que és "totalment diferent" als tradicionals turístics en els quals treballa.

Així, ha apuntat que és un mercat "tan gran", amb 1,7 milions de xinesos que poden incorporar-se a la classe mitjana viatgera, que fa que "conceptes tan xicotets com València ciutat, Benidorm o Alacant queden totalment desvirtuats i on se'n vaja a comercialitzar el producte Comunitat Valenciana en el seu conjunt".

En eixe sentit, ha destacat que la Comunitat Valenciana "té atractius més que suficients" tant culturals com esportius de compres o de festes com per a atraure a aquest públic durant tot l'any i aquesta és "una part molt important" perquè és un mercat que pot contribuir a la desestacionalització. No obstant açò, ha advertit que no és un mercat en el qual se'n vagen a aconseguir resultats en el curt termini, ha insistit Montes.

Dades estadístiques actuals

La responsable d'Hosbec ha explicat que alguns xinesos ja visiten la Comunitat però existeix un mercat potencial "important" ja que només el 10 per cent dels ciutadans xinesos tenen passaport amb el que hi ha un 90 per cent que mai ha eixit a l'estranger i a més s'estan incorporant ja a la vida de les ciutats.

Així, un 60 per cent de la població xinesa ja és urbana i s'incorpora al mercat intern i extern, i entre les seues prioritats està viatjar a l'exterior. Per açò, creu que hi ha "importants possibilitats" de posicionar "molt bé" la Comunitat i ha destacat que tant l'Agència Valenciana de Turisme com Hosbec i la resta de representants del sector es posaran d'acord per a "estructurar molt bé el producte i tindre molt bona presència".

En la majoria la motivació per a visitar Espanya és l'oci (86%) enfront dels viatges de negoci que se situen en el 10% i el destí favorit és Catalunya (49%), seguit de Madrid (34%) i Andalusia (10%).

Els turistes xinesos que arriben a Espanya dediquen part del seu oci a les compres (74%), visites culturals (65%) i visites a ciutats (59%) mentre que només el 25% busquen sol i platja, segons dades de Turespaña.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento