Comunitat Valenciana

Quasi 80.000 valencians presenten la declaració de la renda en els primers tres dies i 6.000 reben la devolució

  • Un total de 79.713 contribuents de la Comunitat Valenciana han presentat la declaració de la renda en els tres primers dies de la Campanya de la Renda 2017, la qual cosa suposa un augment del 14,69% pel que fa a 2016; de les quals s'han sol·licitat 72.655 devolucions, un 15,4% més que en la campanya de 2016. D'aquestes, s'han pagat ja 5.997 devolucions.
App de l'Agència Tributària
App de l'Agència Tributària
GESTHA
App de l'Agència Tributària

Aquestes són les dades que ha presentat el delegat especial de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a la Comunitat Valenciana, Manuel J. Cabrera, en una roda de premsa que ha oferit aquest divendres a València per a presentar les novetats de la campanya de 2017, entre les quals es troben la nova 'app' de l'Agència Tributària i el servei d'assistència telefònica 'Le llamamos'.

Així, les primeres dades de la campanya de 2017 -que es va iniciar aquest dimecres 4 i durarà fins al 2 de juliol- reflecteixen que, fins a aquest 6 d'abril, s'han presentat 72.655 sol·licituds de devolució per un valor de 54,3 milions d'euros. D'aquestes sol·licituds, s'han acordat un total de 14.262 devolucions per valor de 6,32 milions d'euros, i s'han pagat ja 5.997, per 3,19 milions.

En el cas de la Comunitat Valenciana, la previsió de declaracions totals és de 2.175.000, de les quals donaran dret a devolució 1.460.000, per un import de 924 milions d'euros; i 603.000 eixiran amb resultat a ingressar, per import de 1.000 milions d'euros.

Amb aquestes previsions, la recaptació valenciana milloraria pel que fa a la declaració del 2016. El passat any, es van realitzar un total de 2.152.931 declaracions, de les quals 1.491.522 foren devolucions, un dos per cent més de les quals s'esperen enguany.

Així, mentre en 2016, el resultat net va ser de -20 milions (956 milions de resultat a ingressar, i 976 a retornar); en 2017 s'espera que el resultat a ingressar siga de 1.002 milions, i el de retornar, 924, per la qual cosa el resultat net seria de 78 milions.

PREVISIONS PER PROVÍNCIES

Per províncies, València serà la demarcació en la qual més declaracions es preveu que es presenten, amb 1.167.009, de les quals s'espera que 788.881 siguen devolucions. Així, són quasi 13.000 declaracions més que en 2016, però seran 16.100 devolucions menys que en la passada campanya.

A Alacant, s'esperen 733.772 declaracions, de les quals 486.265 seran devolucions. Igual que a València, el nombre de declaracions serà major al de 2016, amb quasi 8.000 més; mentre que hi haurà quasi 10.000 devolucions menys.

El mateix patró es repeteix a Castelló, on es preveuen 275.831 declaracions, per les 272.830 de 2016; de les quals 186.545 seran devolucions, enfront de les 190.352 del passat exercici.

NOVETATS DE LA CAMPANYA 2017: APP DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA

Entre les principals novetats de la campanya d'enguany, es troba l''app' per a mòbils de l'Agència Tributària, que permetrà a més de 4.850.000 contribuents en tot l'Estat que compten amb les declaracions més senzilles.

L'app és també una potent ferramenta d'assistència per a la resta de declarants, en facilitar l'obtenció del número de referència, la visualització de les dades fiscals i la recepció de missatges 'push' amb informació d'interés com el moment de l'emissió de la devolució.

Aquesta ferramenta es pot utilitzar en fins a quatre dispositius diferents (mòbils i tauletes) i admet fins a 20 perfils d'usuari, cadascun amb el seu número de referència, la qual cosa permet la confecció i presentació de declaracions de familiars i afins, així com el càlcul de l'opció més favorable entre declaracions individuals i conjuntes.

S'estima que, potencialment, la nova app podrà ser descarregada en més de 44 milions de telèfons mòbils, permetent als contribuents accedir als servicis de l'Agència des de qualsevol ubicació i en qualsevol moment, amb el que se simplifica la gestió dels tràmits més freqüents.

SERVEI 'LE LLAMAMOS'

Existeix un altre perfil de contribuents, cas dels 860.000 que el passat any van acudir a una oficina de l'Agència, però es van limitar a confirmar sense canvis la proposta de declaració de l'AEAT i, en general, tots aquells menys habituats a les noves tecnologies i que compten amb perfil d'assistència telefònica, per a els qui s'ha disposat una alternativa a l'assistència presencial, de manera que puguen presentar abans i, si escau, obtindre abans també la seua devolució, el pla denominat 'Le llamamos'.

Aquest pla, que ja va tindre el passat any un antecedent en forma de projecte pilot, permet, des del passat dia 4 i fins al final de la campanya, que siga l'Agència qui cride el contribuent per a assistir-li en la confecció i presentació de la declaració. El contribuent demana cita per internet o telèfon, a la seua elecció en trams de 15 minuts entre les 9 i les 20.30 hores, i simplement haurà de tindre disposició la informació necessària per a realitzar la declaració en el moment en què s'haja acordat la cridada de l'Agència.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento