Comunitat Valenciana

'Il Corsaro' de Les Arts, un Verdi romàntic amb la veu com a millor arma

  • El Palau de les Arts de València va estrenar anit 'Il corsaro', una nova producció pròpia en col·laboració de l'Òpera de Montecarlo que aprofundeix en el repertori del compositor italià Giuseppe Verdi amb una de les seues obres menys representades. Un brillant repartiment, encapçalat pel tenor Michael Fabiano, va defendre aquesta proposta profundament romàntica basada en la novel·la versificada homònima de Lord Byron.
Representació d''Il corsaro' en el Palau de les Arts
Representació d''Il corsaro' en el Palau de les Arts
© MIKEL PONCE /© MIGUEL LORENZO
Representació d''Il corsaro' en el Palau de les Arts

Així, la millor arma d'aquest corsari del mar Egeo que salpa en missió secreta per a atacar els turcs és l'elenc vocal. Els cantants van arrancar durant tota la representació els aplaudiments i bravos del públic que va omplir la Sala Principal del coliseu, especialment Fabiano, qui va oferir una contundent actuació que el respectable va saber agrair.

Molt aplaudida també la soprano Oksana Dyka, en el paper de Gulnara, la favorita de l'harem, i va enlluernar Kristina Mkhitaryan, com Medora, que va posar un paper de menor durada al nivell d'un protagonista amb una bella interpretació.

La resta del repartiment -integrat pel baríton Vito Priante, el baix Evgeny Stavinsky i els tenors del Cor de la Generalitat Valenciana Ignacio Giner, Antonio Gómez i Jesús Rita- també van rebre la calor dels aficionats, igual que el Cor de la Generalitat i l'Orquestra de la Comunitat Valenciana en aquesta ocasió dirigida per Fabio Biondi.La formació va sonar molt gran en una orquestra elevat -tal com Verdi ho va pensar- amb la finalitat de millorar la relació fònica de l'orquestra amb els cantants i permet als músics entrar en l'espectacle, segons els responsables de la producció.

ESBRONCS A L'ESCENA

Pitjor sort va córrer la direcció d'escena i l'escenografia i vestuari, a càrrec de Nicola Raab i George Souglides, respectivament, que no van agradar a gran part del públic, que va esbroncar quan van eixir a saludar.

La idea de la regista alemanya d'imaginar la història de Corrado en un espai interior de la seua ment que reconverteix en el propi Lord Byron a través de projeccions, làmines semitransparents i algunes evocacions a paisatges exòtics en forma de quadres no va aconseguir implicar en la història a tot el pati de butaques.

'Il corsaro' narra la història de Corrado, corsario del mar Egeo, que salpa en missió secreta per a atacar els turcs, deixant a la seua estimada Medora amb els pitjors pressentiments. Ja en la ciutat de Corone, els corsarios aconseguixen sorprendre als turcs cremant les seues naus i assaltant l'harem del paixà Seid, en el qual Corrado salva Gulnara, l'esclava favorita, de morir entre les flames. No obstant açò, la ràpida reacció dels turcs els permet retornar el colp i capturar els invasors, condemnant a Corrado a mort.

No obstant açò, Gulnara consuma la seua venjança, alliberant als corsaris i posant fi a la vida de Seid. Ja en l'illa corsària, les funestes premonicions de Medora li porten a enverinar-se. A la seua arribada, Corrado a penes té temps d'acomiadar-se d'ella i, desesperat, es llança al mar. Gulnara cau a terra destrossada.

El Palau de les Arts Reina Sofia oferirà noves funcions d'aquest espectacle els pròximes dies 1, 8, 5 i 10 d'abril. Així mateix, brindarà en 'streaming' la representació del 8 d'abril a través de www.operavision.eu gràcies a la col·laboració de l'Agència Valenciana del Turisme i del canal de televisió especialitzat en música Mezzo.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento