Mercadona puja un 6% les vendes fins als 22.905 milions
Mercadona puja un 6% les vendes fins als 22.905 milions MERCADONA

Mercadona va elevar les seues vendes un 6 per cent al 2017, fins als 22.905 milions d'euros, i va registrar un benefici net de 332 milions, la qual cosa suposa una reducció del 49% respecte a l'aconseguit en l'exercici precedent després d'una inversió de 1.088 milions d'euros.

Així ho ha donat a conéixer aquest dimarts en roda de premsa el president de la companyia, Juan Roig, qui ha indicat que la companyia ha obert 13 tendes noves en 2017, ha reformat 183 i preveu reformar altres 1.626 en sis anys. La inversió de 1.088 milions d'euros és la major realitzada en la història de la companyia.

Nova tenda online

Mercadona preveu tindre la nova web per a venda online en el segon semestre de 2018 encara que al principi només se'n va a usar a València capital com a "laboratori" de proves, i tindrà el mateix assortiment que en la tenda física. Un projecte en el qual preveu invertir 20 milions d'euros enguany.

Açò sí, no se servirà als clients des de les tendes habituals sinó que en aquesta 'prova pilot' se servirà des de 'la colmena', un bloc logístic que la companyia té a Vara de Quart (València), amb vehicles de tres temperatures -frescos, secs i congelats- fets específicament per a Mercadona.

Així ho ha anunciat aquest dimarts en roda de premsa el president de Mercadona, Juan Roig, en la qual ha avançat que el "repte" per a 2020 és arribar a altres grans ciutats.

Roig, que ha recordat que en 2017 l'empresa ha gastat 141 milions en la transformació digital, s'ha mostrat convençut que Mercadona va a "tindre èxit" perquè "saben a on van" però aniran canviant coses conforme el 'cap' (el client) prove aquest tipus de venda i vagen veient què servir i com.

En tot cas, ha apuntat que en l'actualitat la venda online representa l'1% de les vendes de Mercadona i "el 45% de quota online de la quota de mercat en alimentació. Així, malgrat que aquests moments és "més important la venda física", ha augurat que "la venda online va a créixer molt".

"Tenim moltíssima pressa però anirem pas a pas"

El president de Mercadona ha admés que tenen "moltíssima pressa" per a posar en marxa la venda online però prefereix anar "pas a pas" per a no precipitar-se i fer-ho malament. En tot cas, creu que Mercadona és "la millor preparada per a fer la venda online". Roig ha insistit que no se'n va a repartir des dels mercats perquè "dins d'una banyera no es pot ficar una dutxa" i "dins d'una tenda física és molt difícil".

Així mateix ha apuntat que "les grans ciutats van a venda online i 'colmena'" en el futur. "Tindre molta pressa però fer-ho molt bé, per a fer-ho malament ja està el Mercadona actual, aleshores volem fer-ho bé", ha insistit.

"En obrir diumenges perdem diners"

El president de Mercadona, Juan Roig, ha assegurat aquest dimarts que no li ixen els números per a obrir els diumenges, cosa que únicament fa en "determinades circumstàncies" i que li suposa "perdre diners".

Roig ha realitzat aquestes declaracions en roda de premsa en ser preguntat per la nova regulació d'horaris comercials a la Comunitat Valenciana, un tema que considera "complicat" amb sectors a favor i en contra.

En el cas de Mercadona, ha precisat, únicament s'obri els diumenges "en determinades circumstàncies que hagen dos dies junts de festa", no obstant açò "en obrir els diumenges perdem diners", ha asseverat.

"Si és pel que el client vol, el client vol 24 hores tots els dies de l'any, 365 dies", però fer això és "moltíssim més car" i encara que "hi ha gent que li puga anar bé" i "hem de cuidar al 'cap' (el client per a Mercadona), també hem de guanyar diners", ha puntualitzat. Segons Roig, "si obrírem els diumenges hauríem de pujar els preus a la gent que compra entre setmana". "A nosaltres no ens ixen els números", ha sentenciat.

Precisament, preguntat per si es planteja pujar preus, Roig ha dit: "No és la nostra intenció". Així mateix, quant a les marques en venda en les tendes de Mercadona ha dit no voler entrar en eixa discussió: "Nosaltres volem que 'el cap' (client) vullga un gran producte a una gran qualitat i ens ho ha de fer un fabricant. No entrem en discussió en si desplacem marques blanques o marques negres, nosaltres volem grans productes amb gran qualitat a un gran preu i no entrem en més guerres o discussions amb els altres", ha conclòs.

Consulta aquí más noticias de València.