Així ho ha indicat durant una compareixença en la comissió d'Economia, Pressupostos i Hisenda de les Corts a la qual ha acudit per a donar compte del procés de reestructuració de l'entitat pública i a explicar la trajectòria de la firma pública que ha qualificat com a "erràtica, desmesura i amb descontrol en la seua aposta financera".
"No va haver-hi un fil conductor en les seues accions ni coherència en el seu propòsit ni la seua finalitat", ha puntualitzat per a indicar que la Generalitat "ha posat com a recursos financers en aquesta companyia al llarg de tota la seua història un total de 1.201 milions d'euros".
Ha explicat que d'eixa suma, 576 milions van anar a la constitució de l'immobilitzat i els restants 655 milions a sufragar costos tant de la matriu com a d'empreses filials. D'aquesta manera, ha lamentat que "el 48% dels recursos d'aquesta entitat van anar a inversions tangibles, mentre que el 52% dels recursos van anar a pèrdues".
Davant aquesta situació, ha remarcat que la primera tasca que va dur a terme el nou equip, després del canvi de govern en 2015, va ser rescatar la SPTCV "del corredor de la mort, buscar un sanejament de la situació i dissenyar una nova perspectiva amb projectes més raonables i sostenibles financerament".
Rodes ha puntualitzat que primer es van ajustar els comptes després de descobrir 186,5 milions d'euros d'actius sobrevalorats i "projectes fantasmes" que s'arrossegaven de l'etapa de l'anterior Executiu per a, posteriorment, restablir l'equilibri patrimonial de la firma pública mitjançant l'aportació de socis als fons propis de la SPTCV amb una injecció comptable de 191,2 milions d'euros.
A més, ha remarcat que la Generalitat ha cobrat pràcticament tots els deutes pendents i ha engegat projectes que estaven paralitzats com l'Auditori de Torrevieja. Al seu juí, Terra Mítica, que era "el projecte estrela amb el qual va arribar Eduardo Zaplana a la presidència de la Generalitat, va ser un fiasco impressionant. En la joia es van perdre 81 milions, però en l'embolcall bastants més", ha indicat.
D'aquesta manera, ha detallat que en el curt termini l'estratègia passa per projectes "raonables financerament i que tinguen rendibilitat social i econòmica" que, a més, estiguen alineats amb el canvi de model econòmic i productiu que la Generalitat està impulsant a la Comunitat Valenciana.
Entre ells, està la Volvo o gestionar Ciutat de la Llum en la qual se'n va a engegar el Digital, una iniciativa per a generar un ecosistema econòmic que permeta l'atracció empresarial i crear un node de referència al Sud d'Europa.
Aquest projecte, ha explicat, contempla un primer pla, amb una inversió de 2,5 milions ampliables a un milió més si s'esgota abans del 30 de juny, d'atracció d'empreses per a atraure talent i pel qual es donaran incentius d'un màxim de 40.000 euros a cada empreses que tindrà l'obligació d'establir una sucursal o delegació i contractar a un mínim de tres treballadors.
A més, hi haurà un altre programa de creació d'una societat de gaming, per al qual estan buscant un soci tecnològic perquè la idea és que l'entitat tinga una participació minoritària. Així mateix, hi haurà un pla esdeveniments per a posar en valor el Districte Digital i donar-li dimensió.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios