Rosa Garrote: "És el que portàvem demanant des de l'endemà a l'accident"
Rosa Garrote: "És el que portàvem demanant des de l'endemà a l'accident" Europa Press

La presidenta de l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J), Rosa Garrote, ha mostrat aquest dilluns la seua satisfacció per la decisió de l'Audiència de València d'ordenar al jutjat instructor que reòbriga la causa de l'accident de la Línia 1 de Metrovalència, ocorregut el 3 de juliol de 2006, en el qual van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides, en veure indicis de delicte. "Estem molt contents perquè és el que portàvem demanant des de l'endemà de l'accident", ha assenyalat en declaracions a Europa Press.

Garrote, que ha realitzat les declaracions al costat del monòlit al costat de l'estació de Jesús en memòria a les víctimes, ha recordat que l'associació sempre ha volgut "que s'investiguen totes les possibles circumstàncies de l'accident i que no se cenyisca solament la investigació a la velocitat", que és el que, segons ha recalcat, pretén la jutgessa d'Instrucció, Nieves Molina. "Per a ella ja estava tot mirat referent a la velocitat i pensava que no hi havia res més que mirar", ha ressaltat.

No obstant açò, ha insistit que l'AVM3J vol "que es tinguen en compte tots els factors com l'estat de la via, el de vagó, la preparació del maquinista, i la falta de mesures de seguretat en la via" ja que "no hi havia res que impedira eixe excés de velocitat" que va aconseguir el comboi en la Línia 1.

Així mateix, ha mostrat la seua satisfacció per que la investigació se'n vaja a reobrir amb la citació dels directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) investigats per la seua possible responsabilitat, entre ells l'exgerent, Marisa Gracia.

Possibles causes de l'accident

"És important que se'ls cite perquè, a part de sentir el seu testimoni per a veure si d'això es deriva responsabilitat, d'haver-se arxivat en instrucció sense citar a declarar, hauria sigut impossible atribuir-los cap altre delicte", ha precisat, per a congratular-se que l'Audiència, malgrat el criteri de la jutgessa, "està per la tasca d'investigar i mirar altres possibles circumstàncies".

Garrote ha insistit que hi ha testimonis i pèrits que ho han ratificat en les dos comissions parlamentàries creades i experts ferroviaris que sostenen que un accident "tan brutal" i "exagerat" no ocorre "mai" per una sola causa sinó per una "concatenació".

"És molt important assenyalar que la mesura de seguretat (la balisa) no estava instal·lada en la Línia 1" però sí en la resta, ha dit, per a posar l'accent que "amb eixa mesura s'haguera pogut evitar l'accident". "FGV disposava d'ella, simplement és que els directius de FGV, no el conductor, van decidir no instal·lar-la en la Línia 1, la qual cosa haguera fet impossible un excés de velocitat i l'accident haguera sigut impossible", ha resumit.

Consulta aquí más noticias de València.