Comunitat Valenciana

Ribó proposa un tramvia al llarg de la façana marítima de València que connecte Natzaret amb la Malvarrosa

  • L'alcalde qualifica de "somni" el pla, que s'aplicaria "a llarg termini" després de l'activació de la T2.
  • El Consell manté els terminis per a la primera fase de la línia de metro, entre el carrer Alacant i l’Oceanogràfic, les obres de la qual començaran al gener de 2019 i duraran dos anys.
  • València signa la seua adhesió a l'Autoritat de Transport Metropolità amb l'objectiu de coordinar la mobilitat i les tarifes de bus, metro i Rodalies.
La plataforma reservada para la línea 10 de Metrovalencia a la altura de la futura parada de la Ciudad de las Artes y las Ciencias.
La plataforma reservada para la línea 10 de Metrovalencia a la altura de la futura parada de la Ciudad de las Artes y las Ciencias.
20MINUTOS
La plataforma reservada para la línea 10 de Metrovalencia a la altura de la futura parada de la Ciudad de las Artes y las Ciencias.

Una línia de tramvia que connecte Natzaret amb la Malvarrosa al llarg de la façana marítima de València. Aquest és el "somni" que ha exposat aquest dimarts l'alcalde de València, Joan Ribó, davant la consellera d'Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, després de la signatura d'adhesió de l'Ajuntament de la capital a l'Autoritat de Transport Metropolità.

Ribó ha manifestat que el barri de Natzaret "va a créixer" urbanísticament "per molts motius que veurem prompte. Tenim La Marina, i pensar en el transport públic com el tramvia que d'alguna forma travesse la major part des de Natzaret fins a la Malvarrosa seria un objectiu, evidentment a llarg termini, que nosaltres sí ens plantegem perquè ens sembla fonamental", ha afirmat l'alcalde.

Sobre aquesta qüestió, Salvador ha preferit centrar-se en el "repte fonamental" de posar en marxa la línia T2 de Metrovalencia, que en una primera fase connectarà el carrer Alacant, en el centre de la ciutat, amb l’Oceanogràfic de la Ciutat de les Ciències, per a posteriorment arribar fins a Natzaret.

"En aquests moments, podem tenir molts objectius i reptes, però hi havia un de fonamental, que era posar en servei la part d'obra civil de la T2 que està feta. Crec que podem somiar, a mi m'agrada molt, quan es governa cal ser ambiciós, però crec que la ciutadania de València en aquests moments es mereix uns governants que siguen realistes i que els diguen la veritat", ha dit la titular d'Obres Públiques.

Segons ha informat, Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) està en la fase de redacció dels projectes d'ambdues actuacions, i els terminis es mantenen: les obres de la primera fase començaran al gener de 2019 i finalitzaran en 2021.

Posteriorment, i en funció del finançament europeu o estatal, s'escometrà la segona fase fins a Natzaret, que podria concloure en 2023. "Ens hem de centrar a aconseguir que per aqueixa superestructura circule un metro", ha afegit, "amb totes les dificultats econòmiques que té aquest govern, que està pagant encara en els pressupostos les obres de la T2 que es van deixar paralitzades. No vaig a eixir-me d'aquest objectiu", ha dit Salvador.

"Garatge, no tallers" per a la T2

Respecte a la polèmica veïnal per la ubicació d'uns tallers per a la línia T2 en una zona residencial de Quatre Carreres, tant Ribó com Salvador han afirmat que la instal·lació serà "un garatge, no uns tallers", on es dipositarà el material mòbil a les nits. No obstant açò, l'Ajuntament mantindrà pròximament una reunió amb les associacions de veïns per a valorar la ubicació i "veure alternatives", ha explicat Ribó.

Adhesió a l'Autoritat de Transport

Ribó i Salvador han signat el conveni singular pel qual la ciutat de València s'adhereix a l'Autoritat de Transport Metropolità (ATMV), l'entitat creada pel Consell amb els ajuntaments d'aquesta conurbació per a coordinar la mobilitat en aspectes que van des de la integració tarifària al disseny de les xarxes de transport. Segons Salvador, l'adhesió de València era fonamental, ja que, a més de ser la capital, ofereix un operador propi de transport com l'EMT.

La consellera ha tornat a exigir una subvenció de 38 milions d'euros al Govern d'Espanya perquè l’ATMV puga dur a terme els seus objectius. "Es tracta que una persona puga utilitzar l'EMT, el metro i fins i tot els trens de rodalies amb un mateix bitllet". El procés s'està trobant amb dificultats burocràtiques, ja que l'entitat s'ha posat en funcionament des de zero i està rebent tant el personal com les competències a poc a poc.

De moment, s'estan duent a terme taules tècniques, una d'elles entre l'EMT i FGV, per a coordinar aspectes relacionats amb la informació, com les aplicacions mòbils en les quals consultar tota la informació relativa al transport de l'àrea metropolitana de València de forma homogènia i coordinada. Entorn d'una vintena de municipis s'han adherit ja a l'entitat supramunicipal. L'àrea de València compta amb 1,8 milions d'habitants repartits en 60 municipis, on cada dia es produeixen 3,8 milions de viatges.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento