Escola critica les acusacions d'adoctrinament en un centre educatiu de Benicàssim
Escola critica les acusacions d'adoctrinament en un centre educatiu de Benicàssim ESCOLA VALENCIANA

L'entitat s'ha sumat al llistat d'adhesions en suport d'un institut de Benicàssim (Castelló) al que "el PP, Ciutadans, Vox i altres grups d'extrema dreta han posat en el punt de mira amb acusacions "d'adoctrinament", en referència a les denúncies per la presència en el centre d'un mapa en el qual s'inclouria dins d'un territori inexistent de 'Països Catalans' a la Comunitat Valenciana".

Per a Escola, "els partits de la dreta tracten de crispar i manipular a la societat amb afirmacions que qüestionen la professionalitat del cos docent". "Així i tot, evidencien una ignorància total de nocions científiques com la unitat de la llengua" (catalana), ha manifestat, a través d'un comunicat, el president d'aquest col·lectiu, Vicent Moreno.

"En l'actualitat, negar la unitat de la llengua és com afirmar que la Terra és plana, perquè els dos casos compten amb la comunitat científica competent. Fa segles es va demostrar que els vaixells no cauen per l'hemisferi quan naveguen, de forma semblant, les màximes autoritats en matèria de llengua, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l'Institut d'Estudis Catalans i la Reial Acadèmia Espanyola han afirmat que el nostre valencià és una llengua romànica, el català, i es parla a Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, la Franja de Ponent, Andorra, la Catalunya Nord, El Carxe i L'Alguer".

"Aix, cap polític, per molt que li pese, ho pot negar, perquè s'exposa a fer públic el seu desconeixement de la realitat", en paraules de Vicent Moreno. Escola Valenciana insisteix que l'IES Violant de Casalduch de Benicàssim "ha fet allò que s'espera dels mestres: ha transmés el coneixement a l'alumnat".

"Il·lusió i sentit crític"

"La ignorància és un material combustible capaç de generar conflictes inventats"

"En aquest cas, -prossegueixen- ha mostrat amb un suport gràfic la unitat de la llengua. I bé? Utilitzar mapes en classe de llengua no està censurat, no? Un mapa lingüístic és una ferramenta pedagògica que ajuda l'alumnat a retindre millor la informació.

La finalitat del docent és ensenyar a través de nocions científiques, per la qual cosa, cal posar l'accent en la tasca lloable de tots els mestres que formen a l'alumnat amb il·lusió i sentit crític".

En la mateixa línia, Escola recolza als arguments exposats per l'IES: "No podem permetre aquest assetjament en un centre educatiu. Està clar que es tracta d'una estratègia política per a intoxicar les relacions personals en l'interior de la seua comunitat educativa.

La ignorància és un material combustible capaç de generar conflictes inventats, però la manipulació conscient d'informació científica és un enaltiment de l'odi que pot tindre conseqüències imprevisibles. La unitat de la llengua és una realitat científica irrefutable i, sense al·ludir a les més de 40 sentències judicials que així ho confirmen, aquesta realitat s'ha de viure amb total normalitat".

Consulta aquí más noticias de València.