Aconseguir un "canvi de paradigma per a implantar una educació inclusiva que passe de l'estigmatització a la universalitat" i que pose el focus en les "situacions discapacitants més que en discapacitats concretes" són els principals objectius del nou decret d'Educació Inclusiva, que aprovarà el Consell.
La norma estableix, com a principals novetats, l'establiment de quatre nivells per a donar cobertura a tot l'alumnat; "passarel·les" perquè professionals externs al món educatiu, com treballadors socials o sanitaris, puguen col·laborar amb el professorat; augmentar la formació dels docents perquè puguen detectar les diverses necessitats dels estudiants i la creació d'equips d'orientació especialitzada, amb caràcter territorial, que podran ocupar-se de temes com, per exemple, l'autisme.
Així ho ha assegurat el conseller d'Educació, Investigació Cultura i Esport, Vicent Marzà, qui ha presentat este dijous el projecte en una roda de premsa oferida al costat del secretari autonòmic d'Educació i Investigació, Miquel Soler; el director general de Política Educativa, Jaume Fullana, i la directora general d'Infància i Adolescència, Rosa Josefa Mañes. La proposta de decret es portarà a les taules de negociació amb els diferents agents de la comunitat educativa la setmana vinent i la intenció és que comence a aplicar-se en el pròxim curs 2018-2019.
"Plantegem una educació inclusiva integral per a tot l'alumnat. Per tant, una inclusió educativa universal. Totes i tots necessitem una atenció específica i un acompanyament permanent o puntual en algun moment de la nostra vida", ha asseverat el conseller.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios