Els bitllets de bus, metro i tren més usats s’encareixen per sobre l’IPC

La T-10 s’apuja un 4,35% i costarà 7,20 euros per a una zona. També s’incrementen més els títols per a famílies i el mensual, per damunt del cost de la vida i malgrat el problemes a Renfe i FGC.
Les marquesines d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona han aparegut empaperades amb «milers de cartells que denuncien la manca de descansos dels conductors» (CGT).
Les marquesines d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona han aparegut empaperades amb «milers de cartells que denuncien la manca de descansos dels conductors» (CGT).
Les marquesines d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona han aparegut empaperades amb «milers de cartells que denuncien la manca de descansos dels conductors» (CGT).
L’annus horribilis del transport públic a Barcelona tindrà com a premi final per a l’usuari una pujada mitjana del preu de les targetes de transport del 4,2%, encara que els títols més utilitzats pels usuaris, com la T-10 , la T-Familiar i la T-Mes, i pels turistes, la T-Dia, s’apugen encara més. Tots, per damunt de l’IPC (ara està al 4,1% i es preveu un 3,3% al 2008).La T-10, la targeta més comprada del sistema integrat, s’apujarà 30 cèntims per a una zona i a partir de l’1 de gener valdrà 7,20 euros, mentre que l’increment d’aquest títol de transport per a dues zones serà de 40 cèntims i costarà 14,40 euros.

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) assegura que ha pujat el preu una dècima menys del màxim al que estava autoritzada. Tot i així, aquest augment arriba després dels darrers problemes a Rodalies i FGC.

Increments desiguals

El preu dels títols de transport integrats destinats a fidelitzar als usuaris, com la T-Mes o la T-Familiar, també tindran un increment superior a la mitjana. A més, és desigual segons el nombre de zones: la T-Mes d’una zona pujarà un 4,28%, mentre que per a quatre zones s’incrementarà un 3,88%.

Els que vulguin estalviar-se uns euros hauran de tenir en compte que totes les targetes que comprin abans del 31 de desembre les podran fer servir fins el 29 de febrer del 2008 a excepció de la T-Trimestre i la T-Jove, que tindran validesa fins el 31 de març.

Una de les novetats és que el bescanvi de títols integrats no utilitzats durant el 2007 es podrà fer fins al 30 de juny abonant la diferència de preu.

Preus transport

La T-10 és la que més s’apuja: És la targeta de transport més utilitzada al sistema integrat. Valdrà 7,20 1 (+0.30 1 respecte al 2007) per a una zona; 14,40 1 (+0,60 1) per a dues zones; 19,80 euros  (+ 0,80 1) per a tres zones i 25,45 1 (+1,05 1) per a quatre zones.

La T-50/30 puja de forma progressiva: La targeta que permet fer 50 viatges integrats durant 30 dies consecutius puja de forma diferent segons les zones. Per una zona valdrà 29,80 1 (+ 1,20 1); per a dos, 50 1 (+ 2,05 1); per a tres, 70,20 1 (+ 2,90 1) i per a quatre 87,35 1 (+ 3,60 1).

La T-Mes puja un 4,28%: Per una zona valdrà 46,25 1 (+ 1,90 1); per dues, 66,70 1 (+ 2,75 1); per a tres, 90,10 1 (+ 3,70 1) i per a quatre 107 1 (+ 4 1).

La T-Jove és la que menys puja, un 3,85%: Costarà a partir de l’1 de gener 108 1 (+ 4 1) per una zona; 156 1  (+ 6 1), per dues zones; 210 1 (+ 8 1), per tres zones; i 252 1 (+ 10 1) per quatre zones.

Sitges

Se integra

Sitges se integrará en la tarifa única del transporte público metropolitano a partir del primer trimestre de 2008 y, como muy tarde, el 1 de abril, según el acuerdo alcanzado ayer. De esta forma, los autobuses de Transports Ciutat Comtal se pagarán con la tarifa integrada metropolitana de la ATM.

Mejoras

En metro y fgc

La Generalitat aprobó ayer una partida de 494 millones de euros para mejorar el transporte público metropolitano. Destaca la prolongación de las líneas 2, 3 y 5 del metro y de Ferrocarrils de la Generalitat en Terrassa. También se prevé reforzar la accesibilidad y la seguridad en los transportes públicos.

Tren suprimido

Por la noche

Renfe ha suprimido el tren nocturno Estrella Costa Brava, el último que une Portbou, Barcelona y Madrid por la noche, según denunció ayer la asociación para la Promo-ció del Transport Públic (PTP). La compañía ferroviaria asegura que el tren se ha sometido a una revisión profunda y que volverá a funcionar.

Estación de sants

Cortes nocturnos

Los últimos trenes que circulen la noche del sá-bado (23 h) y a primera hora de la mañana (07 h) de domingo quedan anu-lados en la estación de Sants por obras derivadas de la alta velocidad. El ser-vicio se realizará con transporte alternativo desde las estaciones de Cercanías y Sants Estació.

Brindis

Con cava catalán

El Centro de Coordinación de Operaciones Ferroviarias, dependiente del Ministerio de Fomento, creado tras los incidentes provocados por el AVE, ofreció ayer a los periodistas, en sustitución de la habitual rueda de prensa, un brindis con cava catalán «brut».

Cartells a les parades per la vaga de bus

Les marquesines d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona han aparegut empaperades (foto) amb «milers de cartells que denuncien la manca de descansos dels conductors», segons el sindicat CGT, que ha convocat, junt amb l’ACTUB, set dies de vaga al bus per aquest Nadal. Els treballadors que secunden la protesta reclamen dos dies de descans setmanals.

Matí i tarda de retards a Rodalies i Mitja Distància

Cinc línies afectades. Renfe va viure ahir un dia de retards, al matí, a la Mitja Distància, i a la tarda, a Rodalies. Un atropellament mortal a les 6.25 hores a l’entrada de l’estació de Caldes de Malavella va fer interrompre la circulació de trens a Barcelona durant prop de dues hores, segons els passatgers.

El jutge va trigar a ordenar l’aixecament del cadàver i els usuaris es van queixar de falta d’informació i de manca d’un servei de transport alternatiu. Segons Renfe, els retards van ser de 40 minuts.

Aquesta no va ser l’única incidència a Renfe ahir. Cap a les quatre de la tarda, una avaria en el subministrament elèctric va interrompre 35 minuts el servei de trens de Rodalies entre l’estació de Sants i Castellbisbal.

La incidència va afectar els usuaris de les línies C1, C3, C4 i C7, que van suportar  retards de diversa consideració. Renfe no va considerar necessari posar en marxa la flota d’autobusos de reserva per a casos d’avaria, ja que va poder solucionar la fallada del subministrament elèctric.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento