Segons ha informat el consistori en un comunicat, esta ampliació respon a l'anunci que va realitzar l'alcalde Joan Ribó en el passat Debat sobre l'Estat de la Ciutat. D'esta manera, es dóna continuïtat a l'actuació empresa el passat mes de maig per a la millora de la mobilitat sostenible en la ciutat, amb l'objectiu d'oferir a la ciutadania "un transport públic de qualitat també en horari nocturn".

Des de maig, l'EMT va duplicar el servici de les línies nocturnes N1, N6, N89 i N90 i, arran d'eixa millora, possibilitada per la normalització de l'ús exclusiu per al transport públic dels carrils bus en horari nocturn, s'ha produït un increment del 21,9% en el nombre de viatgers en eixes línies, la qual cosa es tradueix en 43.600 passatgers més que a l'any anterior.

De fet, la millora en la prestació del servici nocturn ha beneficiat a tota l'oferta, que ha passat de registrar 444.774 viatgers en 2016 als 518.828 d'enguany. És a dir: 74.054 persones més han apostat per agafar les línies nocturnes, la qual cosa suposa un creixement absolut del 16,6%.

OFERTA INFERIOR A 30 MINUTS

Amb l'ampliació a la N3 i la N8 ja seran sis les línies de la xarxa nocturna que oferiran freqüències de pas inferiors als 30 minuts els caps de setmana. Per eixe motiu, l'EMT començarà una campanya d'informació en els punts d'oci nocturn on donaran a conéixer els avantatges d'agafar el transport públic també a la nit.

A més, esta setmana s'actualitzaran els panells informatius del pas per parada d'estes línies nocturnes en les seues respectives parades, de manera que qualsevol usuari puga saber d'una sola ullada en una marquesina de l'EMT si per ella passa un autobús nocturn i a quina hora exacta va a fer-ho.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha celebrat el bon acolliment de la millora del servici nocturn d'autobusos municipals, que "prova l'estima que els valencians tenen per l'EMT i el desig de l'Ajuntament de tindre un servici públic de transport nocturn de qualitat, que siga nostra primera opció per a desplaçar-nos a les nits, com tenen les principals capitals d'Europa".

A més, ha volgut recordar el "important esforç econòmic" que l'Ajuntament està realitzant per a poder oferir el millor servici, i la bona gestió que s'està fent d'ell per a traure-li el màxim partit, "la qual cosa fa intuir fins a on es podria arribar si l'EMT poguera gestionar alguna aportació del govern central al transport metropolità que Rajoy nega a València però sí dóna a Madrid o Barcelona". "Al cap i a la fi estem millorant al seu pesar", ha sentenciat.

Consulta aquí más noticias de València.