Comunitat Valenciana

À punt aposta per un logo "senzill i humil" amb un punt central en el qual "reunir" els valencians

  • El nou espai públic de comunicació valencià ja compta amb imatge pròpia i un logo que, a partir del nom triat en un primer moment per als mitjans, À punt, mostra una à minúscula amb un accent obert dins d'un punt negre en una aposta per la senzillesa, la humilitat, el rigor i la transparència, amb un punt que pretén "reunir milers de valencians al mateix temps per compartir interessos comuns en la llengua pròpia".
Logo d'À punt
Logo d'À punt
EUROPA PRESS
Logo d'À punt

Així ho han explicat els responsables de l'empresa Aftershare València Iker Múgica i Eva Sarasol, que han presentat en l'auditori del Jardí Botànic de València la identitat i la imatge per als nous mitjans de comunicació públics, un acte al que han assistit el president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), Enrique Soriano; la directora general de la societat anònima, Empar Marco; el president de la Generalitat, Ximo Puig; la vicepresidenta, Mónica Oltra; el president de les Corts, Enric Morera, o l'alcalde de València, Joan Ribó, a més de diputats del PSPV, Compromís o Podem.

Per a la confecció del logo s'han pres com a base quatre objectius: reunir els valencians, entretindre, el rigor informatiu i el servici públic.

En primer lloc, representant eixa voluntat de reunir els valencians està el punt. Segons ha explicat Múgica, els valencians es reunixen en les places, entorn d'una paella, una taula...", formes circulars que d'esta manera queden plasmades.

L'a minúscula, amb la tipografia Gotham -geomètrica, neta i jove- representa l'entreteniment, la joventut i la humilitat, a més de la tranquil·litat i l'equilibri. Per la seua banda, l'accent obert, amb tipografia Clarendon (més antiga, de mitjan el segle XIX) es vol fer un homenatge al periodisme i fer l'ullet al rigor, l'exigència i la serietat.

Finalment, el color triat (blanc i negre) representa la transparència i la claredat. A més d'estos colors principals, s'ha elaborat una paleta de colors relacionada amb el territori que inclou taronja, groc, roig, turquesa, blau clar i blau fosc. A més de la marca À punt mitjana, hi ha submarques com 'à noticies', 'à esports', 'à sèries', 'à cuina' o 'à música'.

Aftershare València ha projectat un vídeo explicatiu de la identitat visual amb la música corporativa de la plataforma, a càrrec del músic valencià Carles Chiner, líder de la banda Gener.

La directora general, Empar Marco, ha afirmat sobre el nom triat per als nous mitjans públics, À punt: "A força de pronunciar-ho ens estem acostumant i ens agrada, estic convençuda que també s'acostumaran els ciutadans i els agradarà".

Ara, amb la presentació de la imatge es dóna "un pas de gegant" en la identificació dels valencians amb els mitjans de comunicació i suposa "un colp de timó" en el camí del nou espai públic de comunicació, que mostrarà la forma de ser dels valencians i representarà a tots, els més tradicionals i els més moderns.

Marco ha assegurat que este dia és una "fita" però no una meta, com tampoc ho serà l'inici de les emissions, que suposarà una "meta volant".

Per la seua banda, Enrique Soriano ha posat en valor la marca "senzilla, lleugera i modesta", amb una paleta de colors "sense artificis" i "lliure de càrregues", una aposta de futur presa de manera democràtica, ha recalcat, en el si del Consell Rector. "Ja ens estem acostumant i ens agradarà més si acaba complint amb el seu objectiu" de servir a tots, ha dit.

A partir d'ara, ha agregat, eixa à redona i accentuada és "de tots" i ha mostrat la seua esperança en què siga acceptada per la ciutadania. "La màquina ha començat a rodar", ha assegurat Soriano.

ELECCIÓ DEL LLOC

Preguntada pels mitjans sobre l'elecció del Botànic com a lloc per a la presentació -allí es va firmar també en 2015 l'Acord del Botànic del que va sorgir l'actual Consell-, Empar Marco ha assegurat que quan van buscar llocs no se'ls va ocórrer realitzar esta relació i ha lamentat que "a voltes es busquen intencions que no són les que hi ha".

"Buscàvem un lloc de la universitat i este ens pareix bonic, ací es va firmar però no hem tingut cap intenció de relacionar-ho, qui vullga fer-ho que ho faça. No podem evitar que la gent ho relacione tot, allà on haguérem anat, algú li haguera trobat alguna cosa", ha dit.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento