Per a desenvolupar el projecte, AFAV ha comptat amb l'Institut de Biomecànica (IBV) i un consorci europeu integrat per entitats d'Eslovènia, Romania, Grècia, el Regne Unit i Espanya.

L'objectiu és crear una plataforma amb una recopilació de jocs per a adults, classificats en diferents àrees, perquè els cuidadors coneguen com treballar cadascun d'ells per a ralentir el deteriorament d'estos pacients.

La iniciativa busca millorar la qualitat de vida d'estes persones a través de jocs formatius, dotar-les d'habilitats tecnològiques i digitals, i contribuir a l'alfabetització en les TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació) de les seues famílies i cuidadors.

L'objectiu final d'este projecte és crear una plataforma digital, desenvolupada per l'IBV, i dirigida professionals, cuidadors, familiars i afectats per Alzheimer que arreplegarà el resultat d'esta investigació i material didàctic per a treballar, a través del joc, la seua estimulació cognitiva des de diferents àrees cerebrals com la memòria, orientació, atenció, percepció, gnosia, llenguatge, càlcul i praxia.

Alguns dels jocs que s'estan investigant són el bingo, el scrable, les siluetes, els píxels o la WII sport, entre uns altres. La plataforma serà totalment gratuïta per a qui desitge utilitzar-la.

CONFIANÇA EN L'ÚS DE LES TICS

Amb este projecte s'espera que el desenvolupament de les habilitats, les competències i la confiança de les persones en l'ús de les TIC "els encoratge a comprometre's amb altres formes de tecnologia per a recolzar el seu benestar i que puguen exercir un paper actiu en les seues comunitats, a través del joc amb les seues famílies i companys".

El projecte ha sorgit com a conseqüència d'investigacions que suggerixen que les activitats cognitivament estimulants poden ajudar a reduir la taxa de declivi funcional i poden recolzar la millora de la qualitat de vida, la inclusió social i el benestar en les persones amb la malaltia d'Alzheimer.

La investigació preliminar ha posat en relleu que els "jocs seriosos" utilitzats per a estimular les habilitats cognitives "poden tindre beneficis potencials, especialment per a aquells amb símptomes lleus i moderats".

Un altre dels objectius de la iniciativa és capacitar voluntaris, cuidadors, familiars i professionals sobre com involucrar les persones amb Alzheimer a través del joc i desenvolupar les seues habilitats digitals i tecnològiques.

'Ad Gaming' és un projecte del SEPIE (Servici Español per a la Internacionalització de l'Educació) del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, finançat amb el suport de la Comissió Europea en el marc de la iniciativa ERASMUS +.

Consulta aquí más noticias de València.