Comunitat Valenciana

Taxistes valencians protesten de nou, ara a peu: "Si es cau en mans de plataformes VTC serà un desastre"

  • Taxistes valencians han realitzat este dijous la seua tercera manifestació en poc menys de tres mesos per a demanar tant al Govern central com a la Generalitat que facen complir la llei en el sector i alertar enfront d'algunes plataformes de vehicle de lloguer amb conductor (VTC) com Uber o Cabify: "Si deixem el transport en mans d'estes plataformes serà un desastre per al país", han alertat.
Concentració de taxistes davant el Palau de la Generalitat
Concentració de taxistes davant el Palau de la Generalitat
EUROPA PRESS
Concentració de taxistes davant el Palau de la Generalitat

En esta ocasió, els taxistes han aparcat els seus vehicles "per a molestar el menys possible a la ciutadania", ha explicat el president de la Confederació d'Autònoms del Taxi de la Comunitat Valenciana, Fernando del Molino, i han emprès la seua marxa a peu.

La mobilització ha arrancat en el Palau de la Generalitat, on han sigut rebuts i han entregat les seues reivindicacions, i ha finalitzat en la seu de Delegació del Govern a la Comunitat, on també se'ls ha fet passar per a entregar les seues peticions.

La comitiva ha portat la seua protesta pels carrers de Serrans, Pintor López, Plaça Tetuán, General Palanca i Porta de la Mar fins a Colom. Música i cartells com 'El taxi exigix el compliment de la llei: 30 taxis/ 1VTC', 'STOP VTC' o 'El taxi exigix el compliment de la llei: NO + VTC' han acompanyat el recorregut.

Al llarg de la jornada, les parades en el servici del taxi -a les quals també estan cridats també altres territoris-, que abasten des de les 9.00 a 21.00 hores, estan sent secundades "pràcticament per la totalitat" dels treballadors en les tres províncies de la Comunitat, ha assegurat Del Molino, amb excepcions en alguns pobles.

A més, en el cas valencià, s'oferixen servicis gratuïts urbans o amb descompte del 50% fora del cas urbà en taxis identificats amb cartells cridaners. Es donarà prioritat a servicis hospitalaris, d'urgències i per a persones amb mobilitat reduïda, que es faran amb el taxímetre apagat.

Entre les seues peticions, reclamen "més personal en els servicis d'inspecció" i demanen a la Generalitat "un pressupost superior perquè els mitjans d'inspecció puguen exercir millor el seu treball, tant per a ferramentes de cobrament telemàtic com de control i immobilització de vehicles" i "reforçar la inspecció en l'Aeroport".

En estos moments, ha assenyalat Del Molino, hi ha "dos inspectors a València, un Alacant i un a Castelló para tot el transport". "Açò no és seriós, ha d'haver-hi una inspecció real. És cert que ens diuen que para això està la Policia Local i la Guàrdia Civil però també estos ens parlen de les deficiències que tenen en molts aspectes".

Així mateix, ha demanat al Govern central "dotar més" a les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat en la lluita contra l'intrusisme.

Les reivindicacions inclouen també un web de control pública perquè els mitjans de transport tinguen l'obligatorietat de publicar els seus contractes previs, per a facilitar als servicis d'inspecció el seu treball; que es complisca la legislació, sobretot pel que fa al compromís del Govern d'1 VTC per cada 30 Taxis, així com que es realitzen les modificacions reglamentàries per a lluitar contra la captació d'usuaris en via pública "que s'està fent de forma indiscriminada".

Sol·liciten també que s'establisca un temps mínim d'una hora des que se sol·licita servici fins que s'arreplega; que els VTC tinguen un IVA DEL 21% com a vehicle d'alta gamma; que es reconeguen malalties professionals; que totes les CCAA exigisquen distintiu homogeni discret per a vehicles d'arrendament amb conductor i no permetre cessió de l'activitat a tercers.

"EL CARRER ESTÀ MOLT CREMAT"

"Ara mateix ens trobem que hi ha milers de llicències de VTC que estan concedint els jutjats, la qual cosa va a convertir el sector del transport de viatgers en una precarietat de tots, tant del taxi com dels VTC", ha alertat el Molino.

"Ens anem a trobar amb milers de vehicles que no tenen treball, amb gent barallant-se per un client en les estacions i en les parades de taxi, i volem que es complisca la Llei de Transports, que diu que ha d'haver-hi una VTC per cada 30 taxis, això no es complix, volem que el Govern faça complir les lleis que ell mateix redacta", ha agregat.

De fet, ha apuntat, "les VTC tradicionals està en contra d'estes plataformes com Uber i Cabify, que són les més famoses, perquè esta gent convertix el sector en precari i evadix impostos tributant en paradisos fiscals". "El ciutadà ha de saber que el futur del sector del transport si es queda en mans d'estes plataformes, acabarà sent molt pitjor, amb pitjors conductors, sense cap garantia dels conductors i amb vehicles pitjors". "Si cau en mans d'estes plataformes serà un desastre per al país", ha augurat.

En la mateixa línia, el president de l'Associació Gremial de Taxis i de la Unió del Taxi de la Comunitat Valenciana, Ismael Arráez, ha comentat que esta l'Associació Gremial, des que es va crear en 1973 ha fet quatre manifestacions, tres d'elles en els dos mesos, "una dada molt preocupant", ha assenyalat. "El carrer està molt cremat i el primer que han de fer és posar un pressupost ferm per a començar a treballar contra de les VTC i formar agents, simplement demanem que complisquen la llei, res més", ha sentenciat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento