Gómez insistix a revisar la prohibició d'aparcar en carril bus després del suspens veïnal a l'estacionament
Gómez insistix a revisar la prohibició d'aparcar en carril bus després del suspens veïnal a l'estacionament GRUPO SOCIALISTA

Este sondeig va ser presentat este dimarts per l'alcalde, Joan Ribó, i indica que els valencians aproven amb un 5,7 sobre 10 la gestió que duu a terme l'Ajuntament de València. Gómez, en una entrevista a Europa Press, ha fet una "valoració positiva" del Govern de la Nau i ha estimat "satisfactori" que les àrees que gestionen els socialistes estiguen "ben valorades".

No obstant açò, la responsable municipal ha expressat la "preocupació" del PSPV, una de les tres formacions que al costat de Compromís i València en Comú conformen el govern local que presidix Ribó (Compromís), pel suspens que convertix l'aparcament i a la falta d'estacionament" en la ciutat en l'únic servici públic que no aconseguix l'aprovat per part dels valencians.

L'edil ha estimat que eixe 3,7 avala la postura manifestat pel grup municipal socialista respecte a la prohibició d'aparcar en el carril bus durant la nit perquè eixa mesura siga debatuda i acordat en el si del govern local i perquè es flexibilitzen les postures necessàries amb la finalitat de que la proposta, que "afecta milers de ciutadans per oci o economia nocturna o com a veïns", tire endavant de forma dialogada i consensuada, tant entre els servicis municipals afectats com entre els implicats.

En este sentit, ha valorat el "diàleg i el consens" assolits divendres passat en la Junta de Govern Local, en la qual l'executiu municipal va decidir posposar l'entrada en vigor de la citada prohibició, prevista per a dilluns passat 10 d'abril, mentre des de "un major consens" definix "de manera clara i precisa" les alternatives que té previst oferir als ciutadans respecte a les possibilitats d'aparcament durant la nit.

Sandra Gómez ha agraït també que el titular de Mobilitat Sostenible, Guiseppe Grezzi, haja "reconegut que les coses es poden fer millor" i que s'han de "donar alternatives". "Els canvis són necessaris però també és necessari que quan es lleve una cosa consolidada es donen alternatives", ha exposat l'edil.

En conseqüència, la també regidora d'Ocupació, Emprenedoria i Turisme ha considerat que en eixe context de negociació "caldrà tindre en compte" la postura expressada pels veïns respecte a "la falta d'aparcament". Ha assenyalat que els socialistes tenen "clar" que "els dirigents polítics, els responsables de la gestió de l'Ajuntament, no han vingut a crear problemes sinó a solucionar-los".

Així mateix, ha comentat que "en un govern de coalició -com el qual presidix Ribó- és normal que hi haja diferències" però ha estimat que "no cal dramatitzar-les" ni veure-les com "un problema" de l'executiu local. "Són tres partits, l'objectiu és el mateix. Són partits progressistes però potser les formes de fer política són diferents. Ací tots estan d'acord a buscar ponts", ha dit.

"MARC LEGAL"

La regidora ha reiterat la "necessitat de treballar amb totes les entitats" implicades i que un canvi com el qual es planteja amb la prohibició d'aparcar en el carril bus a la nit s'emmarque "en una modificació de l'ordenança" de Circulació, atés que les ordenances municipals són "el marc legal i les normatives que regulen la convivència en la ciutat" i cap actuació pot "fer-se al marge d'eixa seguretat jurídica".

"És la ferramenta formal de la participació ciutadana", ha assegurat la regidor, que ha ressaltat i valorat el "debat" que comporta la modificació d'una ordenança i ho ha considerat "imprescindible".

Després d'açò, ha al·ludit de nou al "suspens" donat pels valencians a l'aparcament en la ciutat a través del Baròmetre Municipal d'Opinió Ciutadana i ha repetit que l'equip de govern local "ha de tindre en compte" este "element nou i important" per a "revisar" la prohibició que afecta al carril bus.

Preguntada per si en el suspens a l'aparcament s'engloben no solament la falta d'estacionament sinó també, com va assenyalar este dimarts Joan Ribó, els roïns estacionaments, com els cotxes en doble fila, i els aparcaments mal regulats, Gómez ha rebutjat "fer interpretacions" i ha dit que es limita a parlar de la pregunta feta als ciutadans en el baròmetre, "sobre l'aparcament sense fer més interpretació".

D'altra banda, respecte a l'aposta de l'alcalde per seguir treballant per a anar recuperant espai públic ocupat pel cotxe privat, la portaveu socialista ha destacat que el PSPV "ha estat sempre a favor d'un model de ciutat amb una mobilitat sostenible" en la qual "es prioritze el transport públic" i en la qual el vianant siga "el principal protagonista".

ACABAR LA T-2

En este punt, s'ha mostrat a favor de reforçar el servici i les línies de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i altres mitjans de transport com el metre, per la qual cosa ha defès la necessitat de finalitzar les obres de la T-2 de Metrovalencia.

Així, ha reclamat, "aprofitant la presència a València este dimecres del ministre de Foment", Iñigo de la Serna, el "compromís" de l'administració central per a "acabar una infraestructura important" per a la capital valenciana, com s'ha fet "en altres ciutats" espanyoles.

Quant a altres dades arreplegades en el Baròmetre Municipal com la preocupació dels valencians per l'ocupació, Gómez ha assenyalat que és "la principal" de "tots els espanyols", alhora que ha subratllat la "prioritat" del Govern de la Nau per potenciar "les polítiques que de forma activa o passiva generen ocupació" i "afavorisquen la inserció laboral". Ha ressaltat el descens de l'atur a València encara que ha dit que queda "molt treball per fer" en este àmbit.

Consulta aquí más noticias de València.