Comunitat Valenciana

Grezzi prohibirà aparcar de nit en el carril bus de les 13 línies nocturnes a partir del 10 d'abril

  • Segons l'edil de Mobilitat, l'objectiu és "augmentar la freqüència de pas, la qualitat del servici, la seguretat i l'accessibilitat".
  • El 'CorreNit' se suprimirà, ja que, segons l'edil, ha sigut un "fiasco total" i pujaven menys de deu viatgers a l'hora.
  • "Ribó insisteix en la seua estratègia d'assetjament i enderrocament al vehicle privat a través del seu principal deixeble, el senyor Grezzi", segons el PP.
Autobús EMT
Autobús EMT
EMT
Autobús EMT

El regidor de Mobilitat Sostenible, Guiseppe Grezzi, ha avançat este divendres que a partir del pròxim 10 d'abril  ja no es podrà aparcar a la nit en el carril bus dels carrers pels quals circulen les 13 línies nocturnes de l'EMT amb l'objectiu "d'augmentar la freqüència de pas, la qualitat del servici, la seguretat i l'accessibilitat" per a persones amb mobilitat reduïda.

En este sentit, ha anunciat que les línies nocturnes més usades, la N1 (des de Marítim) i la N6 (des de La Torre), doblaran la freqüència de pas que serà al voltant de cada 25 minuts, i ha apuntat que la seua intenció és seguir "fent millores" en tota la xarxa d'autobusos nocturns.

Per la seua banda, el 'CorreNit' -que uneix de forma directa les principals zones d'oci de la ciutat fins a les 4.30 hores- se suprimirà, ja que, segons l'edil, ha sigut un "fiasco total" i pujaven menys de deu viatgers a l'hora.

Per la seua banda, l'horari per a aparcar en la resta de carrils de l'EMT es reduirà i passarà a ser de 22.30 (hora en la qual fan el seu últim trajecte la majoria de línies diürnes) fins a les 7.00 hores, que és "l'hora punta" en la qual comencen a funcionar al matí. En alliberar el carril bus de cotxes, la idea és "millorar la freqüència i la qualitat del servici", ha argumentat.

Se "segregaran" el carril bus-taxi del carrer Colón

A més, se'n va a procedir a "segregar" el carril bus-taxi del carrer Colom per a separar-lo -mitjançant la instal·lació de pilots- de la resta de carrils i que únicament puguen circular este tipus de vehicles, amb l'objectiu que les línies de l'EMT que passen per esta artèria de la ciutat puguen guanyar en "qualitat, puntualitat, celeritat i millorar la velocitat comercial".

Segons Grezzi, la "segregació" del carril, que ja s'ha fet en els carrers Centelles-Matías Perelló ha fet que els busos que passen per esta zona "hagen guanyat un 14% en celeritat".

La "segregació" de carrils, una incitativa que preveu estendre a altres llocs de la ciutat amb línies nocturnes, fa "incompatible" estacionar vehicles en ells. D'esta manera, ha apuntat l'edil, es "dóna resposta" a les peticions per part d'associacions d'invidents, persones majors o amb mobilitat reduïda, per als quals és un "perill" baixar i pujar de l'autobús si este no pot recalar en la seua parada, obstaculitzada per vehicles parats en la via.

Carrers on no es podrà aparcar a la nit

D'esta manera, els carrers on no es podrà aparcar de nit per restauració de l'ús exclusiu EMT-Taxi per servici nocturn EMT són avinguda Cardenal Benlloch, Av. Eduardo Bosca, Primado Reig, Dr. Peset Aleixandre, Burjassot, Gran Via Ferran El Catòlic, Marqués del Turia (parells), Ramón y Cajal, Av. Pérez Galdós, Giorgeta, carrer Jesús, Quevedo, Av. Jacinto Benavente, carrer Blanqueries, Comte Trenor, Barques, Pascual i Genís, Marques de Sotelo, La Pau, Plaza Tetuán, carrer Xàtiva, Angel Guimerà, Russafa, Pintor Benedito, Sant Vicent, Dolores Marqués, Alboraia, Plaá del Temple, carrer General Elio, Institut Obrer i Avinguda Peris i Valero.

Oferta d'aparcaments

Per a donar a conéixer "les noves opcions" per a circular i aparcar en la ciutat, s'instal·laran plaques informatives que explicaran els canvis. "El nostre desig és que tot este canvi es faça de manera ordenada i tranquil·la i que la gent tinga tota la informació", ha assegurat.

Per a poder aparcar, en ser preguntat per la "falta d'espai" en la zones com les Grans Vies o l'Eixample, el regidor de Mobilitat Sostenible s'ha referit als 16 pàrquings que s'han construït des de 1999 en la ciutat de València, la majoria a l'entorn del centre, amb 4.000 places d'aparcament.

Així, si les places que podria haver-hi en el carril bus de Gran Via, segons Grezzi no passen de les 160, quan l'aparcament del carrer Colón prop de la Delegació del Govern disposa de 175 places, i encara que de moment tanca els caps de setmana, estaria disposat a obrir per a oferir-les. A més, s'acaba d'obrir un pàrquing en el carrer Russafa amb 800 places, ha agregat.

La majoria de les places en estos pàrquings estan desocupades, amb el que "falta d'espai no hi haurà", ha garantit. A més, hi ha zones com a Abastos, on els hostelers té acords amb pàrquings de l'entorn, ha assenyalat.

2.000 milions del govern a Madrid i Barcelona i "a València zero"

El titular de Mobilitat Sostenible ha assenyalat que la seua intenció és destinar més recursos per a millorar la xarxa de transport públic de la ciutat de València i avançar en la freqüència de l'EMT, encara que per a açò ha reivindicat que el Govern central destine 38 milions d'euros al transport metropolità.

En este sentit, ha recordat que este divendres el Govern presenta l'esborrany dels Pressupostos Generals en el Consell de Ministres per a 2017, i el conseller d'Hisenda de la Generalitat ha reclamat "38 milions per a millorar el servici de transport públic de tot l'àrea metropolitana", una xifra calculada sobre la base del nombre de viatgers. "Esperem que ens els donen i es pose fi a la marginació que pateix València i que dura ja 15 anys; en eixe temps, ha apuntat, Barcelona i Madrid conjuntament han rebut 2.000 milions d'euros, València zero".

PP critica que s'eliminen 10.000 places d'aparcament noctú

Des del Grup Popular, el regidor Alberto Mendoza, ha criticat que amb la prohibició d'aparcar en el carril bus de les línia nocturnes, s'eliminen 8 de cada 10 estacionaments nocturns.

D'esta manera, ha censurat, l'alcalde "Ribó insisteix en la seua estratègia d'assetjament i enderrocament al vehicle privat a través del seu principal deixeble, el senyor Grezzi, que està convertint en un autèntic desastre tot el relacionat amb la mobilitat en la ciutat".

Mendoza ha apuntat que "esta mesura ja va ser posada en avís al setembre del 2015 i frenada en el seu moment a causa de les massives protestes del gran nombre d'afectats", però ara tornen de nou a plantejar-la perquè "està en l'ADN de l'alcalde i del seu deixeble sotmetre a la seua dictadura la mobilitat de la ciutat".

El regidor popular ha indicat que "l'afecció al sector de l'hoteleria va a ser molt greu" i que "també va a afectar la qualitat de vida dels veïns que ho utilitzaven com a aparcament i als visitants de l'Àrea Metropolitana".

Mendoza ha recordat que "l'actual ús ciutadà del carril bus en horari nocturn ho va aprovar l'anterior govern municipal -fa 18 anys-, i durant tot este temps no hi ha hagut cap problema" pel que considera un "contrasentit" esta decisió que "fins ara s'ha permés facilitar la lliure mobilitat nocturna amb el suport de tots els agents implicats".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento