La Marina de València crea un procés participatiu per a donar nom a alguns dels seus espais
La Marina de València crea un procés participatiu per a donar nom a alguns dels seus espais EUROPA PRESS

La Marina de València ha iniciat un procés participatiu obert als ciutadans -treballadors, veïns i visitants de l'enclavament- per a posar nom a alguns dels seus espais. L'objectiu és convertir-la en un lloc "recognoscible, atractiu per al públic, fàcil de recórrer i amb escenaris i edificis més identificables".

Així ho ha anunciat el Consorci València 2007, l'òrgan gestor de l'espai, que recalca que "l'apropiació ciutadana de la Marina de València és un dels principals objectius estratègics, així com dotar-la de contingut, d'usos, que es convertisca en un lloc recognoscible i atractiu per a les persones i que el senten propi".

En este context, apunten, "és fonamental també que els ciutadans i ciutadanes identifiquen els noms de cadascun dels espais de la Marina". "El nom és l'element principal per a reconéixer un lloc i està relacionat amb la seua identitat. Els espais de la Marina, orfes d'identitat, s'identificaven fins ara amb referències genèriques (esplanades, molls, etc.)", afirma el director estratègic de Consorci, Ramon Marrades.

Per açò, l'entitat ha posat en marxa un procés participatiu per a atorgar noms a alguns dels escenaris de la Marina. Actualment, el recinte compta amb diferents llocs i edificis on es desenvolupen activitats i esdeveniments o on es projecten nous usos, entre ells edificis històrics, les bases que van albergar als equips de l'America's Cup o les noves instal·lacions com EDEM o Bankia Fintech by Innsomnia, així com espais públics comuns, les places, esplanades, molls i nexes.

Totes estes zones "han de tindre com a propòsit teixir les activitats de la Marina", comenten des de Crearqció, l'empresa encarregada de coordinar este "projecte de construcció d'identitat col·lectiva".

"Actuarem, atenent a l'espai públic de la Marina com a aglutinador dels usos reproductius de la comunitat, aportant una visió que camine cap a la seua transformació en espais més inclusius, amables i plurals, que siguen capaços de sumar identitats ", comenta la firma.

Etapes

D'esta manera, les persones interessades, que senten afinitat per este enclavament marítim, podran participar en la creació d'esta nova toponímia per als diferents espais de la Marina. Estes dinàmiques de participació es desenvoluparan després d'una primera etapa de treball intern, on especialistes diagnosticaran les necessitats de l'espai.

A continuació, es recaptarà informació i suggeriments mitjançant entrevistes a persones que treballen o operen la Marina, als seus veïns i als seus visitants. Posteriorment, estos agents posaran en comú les seues idees en taules de debat. Tot el procés es durà a terme durant els mesos d'abril, maig i juny.

A més de crear nous noms per als espais, es generaran noves senyalitzacions, accessos, itineraris i pautes per a moure's amb comoditat per la Marina i que els visitants puguen trobar el que busquen en el més d'un milió de metres quadrats que comprenen les seues instal·lacions.

"La Marina de València és un espai descontrolat per totes les transformacions que ha patit, com les generades per la celebració de l'America's Cup o la construcció del circuit de Fórmula 1", comenten des de Crearqció i afigen que "l'objectiu és humanitzar el seu espai públic, i per a açò partirem també d'un treball d'arrelament i contingut emocional".

Amb estes accions, "la Marina de València es convertirà en un espai molt més fitat, recognoscible, atractiu per al públic, fàcil de recórrer i amb escenaris i edificis més identificables", conclouen els responsables de la iniciativa a través d'un comunicat.

Consulta aquí más noticias de València.