Comunitat Valenciana

Les reclamacions contra clíniques dentals valencianes augmenten un 32% en 2016

  • El Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de València va rebre 100 queixes l'any passat mentre que a l'anterior van ser 76, segons ha informat hui.
  • El president, Enrique Llobell, ha expressat la seua "seriosa preocupació" i ha criticat les "clíniques on el pacient és considerat com un client".
  • El 20% de totes les reclamacions de 2016 provenen d'una sola clínica mercantil de la ciutat de València, han ressaltat des de la institució.
Dentista, niño
Dentista, niño
PIXABAY
Dentista, niño

Les reclamacions de pacients contra clíniques dentals presentades davant del Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de València (ICOEV) van augmentar un 32% en 2016 respecte a 2015. L'entitat va rebre cent queixes l'any passat mentre que a l'anterior van ser 76, segons ha informat en un comunicat.

Per a l'associació, que recalca que en 2009 les reclamacions van ser 16, el "notable augment" coincideix en el temps amb la "mercantilització" de l'odontologia. El president dels odontòlegs valencians, Enrique Llobell, ha expressat la seua "seriosa preocupació" per l'increment de queixes i ha criticat "aquelles clíniques on el pacient és considerat com un client".

"Ací és on arranquen els problemes tenint en compte que primen els interessos mercantilistes i de negoci davant dels principis mèdicosanitaris on prima l'ètica i la preocupació pel pacient, que han de regir en qualsevol relació sanitària", ha destacat.

Llobell s'ha mostrat en contra de la presència de comercials en algunes clíniques perquè "manquen d'una vocació sanitària i el seu principal objectiu és augmentar la facturació ja que això incrementa la seua retribució mensual".

A partir d'ací, ha advertit que creix el risc de tractaments innecessaris o "sobretractaments". Segons les dades de la institució col·legial, més del 60% de les reclamacions rebudes té el seu origen en clíniques d'empreses mercantils tot i que revela que una dada "més preocupant" és que el 20% de totes les reclamacions de 2016 provenen d'una sola clínica mercantil de la ciutat de València.

En esta línia, ha recalcat que això és una situació "fins ara mai vista" a l'ICOEV, que considera que este 20% de reclamacions rebudes "podria explicar part de l'increment" de l'any. A esta situació, l'entitat col·legial suma l'"abús" de publicitats que atreuen al pacient "amb veritats a mitges i un altre tipus de pràctiques comercials èticament qüestionables".

A causa d'esta situació "i en defensa dels drets dels usuaris", l'ICOEV, juntament amb els col·legis d'odontòlegs d'Alacant i Castelló reclamen a la Conselleria de Sanitat la creació d'una regulació "efectiva" de la publicitat sanitària que actualment no existix en l'autonomia.

Implants, la principal queixa

Respecte a l'augment del 32% del nombre de reclamacions rebudes en 2016 per dedicacions professionals, el 60% van correspondre a casos d'implantologia, el 23% a odontologia conservadora i en menys grau a ortodòncia i exodòncies (extraccions) amb 14% i 3% respectivament.

Des de l'ICOEV es recorda als pacients el seu dret a reclamar en el cas de tindre algun problema amb els tractaments dentals prestats per les clíniques de la província tant directament davant del Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de València com davant de les oficines de Consum (Generalitat i OMICS d'Ajuntaments) així com en les diferents associacions de consumidors existents.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento