Comunitat Valenciana

Ryanair amplia les seues rutes d'estiu des de València a Sevilla, Santander, Hamburg, Cracòvia, Marsella i Marràqueix

  • L'aerolínia 'low-cost' Ryanair ha ampliat el seu calendari d'estiu 2017 des de València amb sis noves rutes a Santander i Sevilla a Espanya i a Hamburg (Alemanya), Cracòvia (Polònia), Marsella (França) i Marràqueix (Marroc), que se sumen a les tres anunciades el novembre a Copenhaguen (Dinamarca), Glasgow (El Regne Unit) i Nàpols (Itàlia).
Ryanair
Ryanair
EUROPA PRESS
Ryanair

La companyia també ha anunciat que noliejarà un nou avió des de València per a la campanya d'estiu, que comptarà amb de quatre aeronaus i 38 destinacions des de l'aeroport de Manises (València).

Així ho ha avançat en una entrevista a Europa Press el director de Vendes i Màrqueting de Ryanair per a Espanya i Portugal, José Espartero, qui ha destacat que gràcies a este augment de rutes l'aerolínia podrà transportar més de dos milions de passatgers a l'any des de València, amb una previsió de creixement del 25% en la demanda per a l'estiu que ve en comparació al mateix període de 2016.

Les noves rutes comptaran amb quatre vols setmanals a Sevilla; tres per setmana a Santander i Hamburg, i dos a Marsella, Cracòvia, Marràqueix, Nàpols, Glasgow i Copenhaguen. Esta oferta anirà acompanyada pels quatre nous servicis d'estiu a Lanzarote (Canàries), Craiova (Romania), Malta i Varsòvia (Polònia), totes amb dos vols cada set dies.

OCUPACIÓ DEL 90% EN NOVES RUTES

Sobre els dos nous destinacions domèstics per a estiu, Santander i Sevilla, ha ressaltat que en ells Ryanair també és un "actor important" amb el 60% de quota i un nivell "significatiu", respectivament.

L'objectiu de l'aerolínia amb seu a Dublín (Irlanda) és que totes les noves rutes assolixen una ocupació superior al 90% a l'estiu, amb el "compromís" de mantindre els destins en pròxims exercicis si funcionen bé, així com de passar els que donen millors resultats d'hivern a l'estiu. En qualsevol cas, "serà una qüestió del cost" per a l'empresa, ha remarcat el titular de Vendes.

MANTINDRE 1.500 LLOCS DE TREBALL A VALÈNCIA

Segons la previsió de la companyia, la nova oferta a València permetrà mantindre al voltant de 1.500 llocs de treball sol en les instal·lacions de Manises, una de les 13 bases de Ryanair a Espanya, amb una inversió total estimada en 400 milions de dòlars per a les quatre aeronaus. El personal augmentarà amb les entrevistes programades en diverses ciutats, este dissabte a València, per a crear en conjunt 2.000 llocs de tripulació de cabina (TCP) en 2017.

En matèria de salaris, José Espartero ha recordat que "es van pujar" fa poc gràcies a l'acord laboral de Ryanair amb els treballadors per als pròxims cinc anys. "En la nostra empresa no es veurà una vaga com les que hi ha en altres aerolínies perquè no hi ha ETS i els sous estan per damunt de la mitjana", ha asseverat.

FREQÜÈNCIES ADDICIONALS PER A L'ESTIU

La programació de vols d'estiu en les instal·lacions de Manises també inclouen freqüències addicionals a destinacions d'Itàlia com Roma-Ciampino, Bolonya i Pisa, tarifes més econòmiques pel descens del preu del combustible. "Ens estem beneficiant de la inestabilitat al nord d'Àfrica i a Turquia", ha apuntat el responsable de Màrqueting, una situació que "pot canviar" en pròxims anys, ha advertit.

En el cas de València, Esparter ha destacat que es tracta d'una xarxa que "arriba a tota a Europa", amb especial importància dels mercats d'Itàlia, Alemanya i els països del nord. També ha incidit a l'"excel·lent funcionament" de les instal·lacions d'Alacant i que Ryanair "va ajudar que s'enlairara" l'aeroport de Castelló quan encara estava inoperatiu, amb vols a Londres i Bristol al Regne Unit i a Sofia (Bulgària).

VALÈNCIA-BARCELONA "NO ÉS UNA PRIORITAT"

Després de preguntar-li per una possible connexió aèria de Ryanair entre València amb Madrid o Barcelona, el director de Màrqueting ha subratllat que la firma s'establix "on de veritat hi ha trànsit" i que estes serien vols molt curts que "no podrien competir amb el tren". Per tant, ha assegurat que tot i que "pot haver opcions", la connexió amb Barcelona "no és una prioritat". "No ho vam descartar completament però no està dalt de la llista, ni de bon tros", ha asseverat.

"L'AMAZON DEL TURISME"

El director de Màrqueting de Ryanair Espanya també ha ressaltat el canvi d'imatge en els avions, amb un nou disseny corporatiu centrat en el color blanc i una sensació "més neta, il·luminada i menys recarregada"; així com les millores introduïdes en el lloc web i en l'aplicació mòbil de l'aerolínia. En estes plataformes, ha manifestat que la intenció de la firma és "ser un poc l'Amazon del turisme".

Per a fer el llançament del nou calendari d'estiu, l'aerolínia ha posat a la venda seients des de 19,99 euros per a volar el maig i juny de 2017 des de diferents destinacions. Estos bitllets es poden reservar fins a la mitjanit de dimarts que ve 20 de desembre.

Actualment, Ryanair connecta més de 200 ciutats a escala internacional en 33 països, amb uns 1.800 vols diaris i una flota de 360 Boeing 737, als quals se sumaran 305 aeronaus d'este tipus que té previst incorporar de mica en mica, a una mitjana d'"un avió nou cada deu dies", segons el responsable de la firma a Espanya. A estos s'incorporaran en 2019 els nous Boeing 737 Max, amb capacitat per a 197 seients, més eficiència energètica i "molta menys contaminació".

Amb esta flota, la companyia espera "reduir encara més" les seues tarifes a una mitjana de 39 euros per vol -l'actual és de 49 euros- i que està baixada beneficie l'economia local en un "cercle virtuós 'win-win'", a més d'augmentar el tràfic de passatgers a 200 milions anuals en 2024. A curt termini, Ryanair espera arribar al 20% de quota de mercat en les principals capitals europees, una cosa que està al voltant d'aconseguir a Espanya (18%).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento