Comunitat Valenciana

L'última actualització d'Apple permet veure el '#paellaemoji' en tots els dispositius

  • El '#PaellaEmoji' està, des de hui, present en els telèfons mòbils i pantalles dels usuaris de tot el planeta, gràcies a l'última actualització de la versió iOS 10.2 d'Apple, que suposa la inclusió del símbol del plat valencià més emblemàtic en totes les plataformes de missatgeria encarregades d'adaptar el disseny als seus dispositius.
El #paellaemoji llega a los móviles
El #paellaemoji llega a los móviles
CAMPAÑA #PAELLAEMOJI
El #paellaemoji llega a los móviles

En actualitzar el sistema operatiu, els dispositius d'Apple podran utilitzar ja l'emoticona i la resta de dispositius d'altres marques podran visualitzar-los. Així ho han anunciat en un comunicat els impulsors de la campanya col·lectiva per un #Paellaemoji, que va posar en marxa Arròs La Fallera fa gairebé dos any.

"La notícia, un fort reconeixement per a l'abast internacional de la paella, suposa un triple fita", han destacat. Es tracta del primer símbol pròpiament espanyol present a l'alfabet dels emojis, al marge de la bandera, representació de tots els països. És també la primera ocasió en la qual una marca aconseguix un emoji i la primera vegada que la pressió popular aconseguix un emoji.

Després d'Apple, totes les plataformes -Twitter, Google, Microsoft, Samsung- ja disposen del 'PaellaEmoji', després d'haver desenvolupat els seus dissenys. Així el 'PaellaEmoji' s'ha convertit en element quotidià del llenguatge digital, un objectiu que ha sigut ratificat el maig passat quan el consorci Unicode ho va incorporar a la seua versió 9.0.

L'operació es va posar en marxa per Arròs La Fallera al costat de Eugeni Alemany ara fa gairebé dos anys amb una campanya creada per l'agència La Mujer del Presidente que tenia com a repte revalorar la recepta totèmica dels valencians i actualitzar-la incorporant-la a les noves tecnologies.

L'estratègia basada en la "pressió popular" s'ha valgut de les xarxes socials per a "contar un relat d'una forma tremendament innovadora", amb suports rellevants com el del xef José Andrés, que ha aconseguit ficar protagonistes com Tim Cook -director executiu d'Apple-; recórrer Silicon Valley i aconseguir l'aliança de Shigetaka Kurita, creador dels emojis, per a evitar que la seua representació gràfica mostrara la paella com un plat que no tenia res a veure amb la tradició arrossaire de la zona de València, han explicat les mateixes fonts.

La campanya va aconseguir obtindre en tan sols dues setmanes 4.000 nous seguidors, fins a sumar després de la campanya 363 milions d'impressions de manera orgànica, ser dues vegades Trending Topic Mundial, tres vegades Trending Topic Nacional i set vegades tendència regional.

Amb una audiència estimada de 133 milions d'usuaris, "el projecte ha demostrat que la unió social al voltant d'elements culturals fa possible aconseguir propòsits aparentment inabastables", han subratllat.

"RELLEVÀNCIA CULTURAL"

Per als impulsors de la proposta, poder començar a utilitzar l'emoji suposa la demostració que les marques tenen una oportunitat de connectar amb la gent d'una forma rellevant i diferent.

"Quan parlem d'Arròs La Fallera parlem d'una marca icònica valenciana, per esta raó buscàvem una idea que transcendira de la publicitat convencional i apel·lara a la rellevància cultural, més que una campanya, un projecte que demostrara realment el compromís de la marca amb les coses que són molt de València", recorda Guillermo Navarro, soci fundador de La Mujer del Presidente.

Segons l'opinió de la Brand Mànager de La Fallera, María Fernández, "ser la primera marca a aconseguir un Emoji és d'un valor incalculable".

"Quan ens embarquem en este ambiciós projecte -ha recordat- esperàvem moure i unir als nostres consumidors en una causa comuna per a fer-los partícips d'una cosa important per a tots nosaltres com és a posar en valor la paella". "Més que un objectiu teníem el somni de veure que tant esforç poguera traduir-se en un Emoji present en tots els teclats del món".

"ENTRE TOTS"

Després de la notícia, Eugeni Alemany, guionista, humorista i agitador, i un dels impulsors del projecte, ha celebrat la fita: "Estic molt content perquè ho hem fet entre tots. El mateix que la paella, de manera col·lectiva".

A més, "tota l'operació ha estat un entreteniment del qual, passat el temps, sempre ens quedarà el record en forma de emoji. Ha estat una campanya vibrant, que ha posat una icona dels valencians en tots els teclats del món i, el més important, no ha costat un dur als valencians; ho ha fet possible una marca local", ha dit.

Per tot aquell que encara no visualitze el #PaellaEmoji en el seu mòbil, haurà d'actualitzar manualment la versió de la seua plataforma mòbil en els ajustos del seu telèfon.

Per a fer la consecució del PaellaEmoji la marca ha posat en marxa una dinàmica en la qual invita als usuaris de Twitter a compartir com serà el seu #PrimerPaellaEmoji, entre els tuits més originals hi haurà premis i sorpreses.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento