Comunitat Valenciana

La campanya #UnHomeDeVeritat se centra en els homes que rebutgen la violència de gènere

  • Enguany, la Generalitat posa el focus de la lluita contra la violència de gènere en el 92% dels homes que la rebutgen.
  • "Durant molt temps s'ha carregat sobre les esquenes de les dones, i especialment sobre les víctimes, el pes de la lluita", ha dit Mónica Oltra.
  • Un estudi de la Delegació del Govern assegura que el 92% dels homes adults i el 96% de les dones adultes rebutgen la violència de gènere.
Mónica Oltra, en el Salón Azul prensentando la campaña contra el 25N
Mónica Oltra, en el Salón Azul prensentando la campaña contra el 25N
EUROPA PRESS
Mónica Oltra, en el Salón Azul prensentando la campaña contra el 25N

La Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha posat en marxa, amb motiu de la celebració del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones, la campanya #UnHomedeVeritat, amb la qual posa el focus de la lluita contra la violència de gènere en el 92% dels homes que la rebutgen.

La Generalitat pretén "despertar consciències" amb la imatge de cinc homes, uns coneguts i altres anònims, que reivindiquen les relacions igualitàries com una forma d'eradicar les violències masclistes. Es tracta de Josué Navarro, mediador social; José Carlos Alonso, taxista; Àlex Gadea, actor; José Luis Gayà, futbolista, i el cantant José Manuel Casany.

"No hi ha excuses. No tenen suport. Anem a per ells", ha dit la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat, Mónica Oltra, referint-se als maltractadors durant la presentació de la campanya al saló Blau de l'Ajuntament d'Alacant. La iniciativa s'ha realitzat de la mà dels Ajuntaments d'Alacant, Castelló, València, Elx i Torrevella, de la Diputació de València i de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

L'objectiu d'unificar la campanya es deu, segons Oltra, al factor "col·laboratiu" de les institucions per a evitar que hi haja "50 missatges diferents". "La idea era donar un missatge únic i així cooperar entre totes les institucions i que tinguera més força", ha ressaltat, tot i que ha matisat, preguntada per la no presència de les Diputacions d'Alacant i Castelló, que "òbviament s'ha sumat qui ha volgut i esperem que en anys successius ho fem amb més institucions sumades a esta campanya".

Mónica Oltra ha dit que els homes "de veritat" són el 92% que rebutja la violència en el si de la parella i ha indicat que la campanya té una doble "via": d'un costat, "protegir les víctimes, posar en valor les supervivents de les violències masclistes i fer-les protagonistes de les seues històries i davant de la societat; però també, posar en el focus als causants directes i a les indirectes per a evitar que es posen de perfil".

La consellera ha agraït la participació dels cinc homes que han posat la seua imatge i "el seu temps" en la preparació de la campanya. "Perquè un home de veritat comparteix les decisions amb la seua parella; perquè un home de veritat no mira cap a altre costat i denuncia qualsevol forma de masclisme; perquè un home de veritat vol una dona completa i no un complement; perquè un home de veritat no compra dones, perquè no som objectes; perquè un home de veritat respecta la seua parella i no la controla", ha relatat la vicepresidenta, qui ha dit que es tracta del "missatge fonamental d'esta campanya i l'objectiu és arribar al màxim nombre de gent.

La campanya #UnHomeDeVeritat, que es llançarà en pròxims dies en xarxes socials, arranca este mateix dimarts en mitjans de comunicació amb cartells, vídeos i falques de ràdio i afronta de manera diferent la lluita contra la violència de gènere. "Durant molt temps s'ha carregat sobre les esquenes de les dones, i especialment sobre les víctimes, el pes de la lluita", ha recordat la vicepresidenta que ha evidenciat que "el missatge ha calat entre les dones".

Així, ha exposat que en 2014 les víctimes van presentar 9.614 denúncies i 254 del seu entorn; en 2015, han estat 9.959 denúncies front a 503. "Això està molt desequilibrat", ha indicat Oltra amb dades del Ministeri. "Evidencien la necessitat d'esta campanya, de traslladar la responsabilitat a tota la societat", ha tancat.

Dades preocupants

Pel que fa a les dades sobre la lluita contra la violència de gènere amb els quals s'afronta este 25 de novembre, Mónica Oltra ha revelat que, segons un estudi de la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, el 92% dels homes adults i el 96% de les dones adultes rebutgen la violència de gènere.

"En canvi, una de cada tres joves considera acceptable o inevitable controlar l'horari de la seua parella, impedir que veja als seus familiars o amistats, prohibir-li que treballe, estudie, una determinada vestimenta o controlar-lo les xarxes socials", ha alertat.

En este sentit, ha afirmat que l'objectiu és que "des de ben menuts" identifiquen que una relació basada en "la dominació i en la possessió no és una relació d'amor".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento