Comunitat Valenciana

Ferrmed demana a Foment que en sis mesos presente un "pla concret" del Corredor Mediterrani

  • L'entitat considera necessàries infraestructures com el Corredor Mediterrani per a arribar a ser "port d'Àsia i arribar al cor d'Europa".
  • Al voltant de 40 consistoris han signat una carta de suport a la infraestructura en la qual sol·liciten que se li "done l'impuls necessari".
  • Segons Joan Amorós, el pla ha de comptar amb un "tercer carril amb ample internacional des de la frontera francesa fins a Almeria en les dues vies".
Firmantes de la carta sobre el Corredor Mediterráneo en Paterna
Firmantes de la carta sobre el Corredor Mediterráneo en Paterna
AYTO DE PATERNA
Firmantes de la carta sobre el Corredor Mediterráneo en Paterna

L'associació Ferrmed ha demanat una entrevista amb el nou ministre de Foment, Iñigo de la Serna, per a sol·licitar-li que "en sis mesos presente un pla concret" sobre l'execució del Corredor Mediterrani en el territori espanyol que compte "amb un director" que servisca d'interlocutor amb l'administració central.

Així ho va indicar ahir dilluns el president de l'entitat, Joan Amorós, qui va lamentar que "mai" s'hi haja exposat un pla d'estes característiques i va considerar necessari tindre ell, i alhora va destacar que si no es presenta s'hauran de convocar mobilitzacions per a exigir-lo.

"Si això no ens ho donen, ens haurem de mobilitzar perquè això és ja el súmmum dels colmos", va dir Amorós, que va precisar que estes es portarien a terme "des del món empresarial, sindical i municipal". El responsable de Ferrmed es va pronunciar d'esta manera durant la seua participació en la jornada 'Junts per un projecte comú: Corredor Mediterrani', organitzada per l'Ajuntament de Paterna (València) per a traslladar la "importància" d'esta infraestructura als consistoris i mancomunitats d'esta província.

Joan Amorós va manifestar que l'entitat que presideix demana que en l'esmentat pla es reculla per a 2018 comptar "amb el tercer carril" i amb "ample internacional des de la frontera francesa fins a Almeria" i que este es done "en les dues vies i no en una sola -ha estimat que això suposaria una inversió de 1.500 milions d'euros més o menys-". "Per a este ample internacional la solució més ràpida és el tercer carril i en les dues vies", ha plantejat, i alhora ha dit que "és fonamental ficar això al cap" i ha criticat que per a València i Castelló es preveja "ara en una sola via". "Ho poden fer i cal exigir que ho facen", va afegir.

Alhora, el president de Ferrmed va apuntar que l'entitat reclama també que per a 2016 estiga "acabat l'estudi complet per a desdoblar la línia València-Barcelona", tenint en compte que són "les dues ciutats més dinàmiques de l'Estat" i que "estan sense connexió d'Alta Velocitat". Ha dit que això és "una vergonya" i que "a Europa no ho entenen" i ha precisat que tindre este desdoblament "permetrà que la línia convencional estiga més lliure per a passatgers de curta i mitja distància i mercaderies". A més, ha estimat necessari comptar a València amb "el túnel del Parc Central".

Respecte a les mobilitzacions que va citar si no s'aconsegueix el "pla concret" que s'exigeix a Foment, va asseverar que "cal fer força entre tots" i va comentar, després de preguntar-li pel tipus de mobilització que es podria portar a terme, que es faria "el que faça falta". Entre les possibilitats que es plantegen va citar l'enviament de cartes de Ferrmed, empreses, sindicats i ajuntaments a responsables de la Unió Europea i de Madrid o mobilitzacions al carrer si calguera.

No només criteri radial

"Dependrà del que faça el Govern", va exposar, després del que va assenyalar que "si hi ha pla, el que es farà serà vigilar el seu compliment". Amorós va assegurar que "cal invertir on està l'economia i els beneficis socials i mediambientals" i va afirmar, en este sentit, que "Espanya no pot funcionar sol amb criteri radial".

Així, considera necessàries infraestructures com el Corredor Mediterrani per a arribar a ser "port d'Àsia i arribar al cor d'Europa". Va indicar que és més curt, més ràpid i més econòmic arribar al centre i el nord d'Europa des d'Àsia a través de València o Barcelona que fer-ho des de Rotterdam.

Durant la seua intervenció en la jornada, Joan Amorós, va presentat als alcaldes i representants de mancomunitats valencianes l'estudi d'impacte socioeconòmic fet per Ferrmed sobre el Corredor Mediterrani per a ressaltar la seua "necessitat", a més de valorar la bona situació geogràfica de la Comunitat Valenciana per a tindre una infraestructura d'este tipus i beneficiar-se d'ella. "És una situació important, però podria ser més important si tinguérem bones comunicacions", ha exposat, i alhora va lamentat que el Govern espanyol "l'hi haja posat el fre des de fa anys".

Carta de suport d'ajuntaments valencians

En esta línia, l'alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, que va presidir la jornada va destacar el "suport" que des de la província de València es dóna al Corredor Mediterrani, per la transcendència que tindrà per a este territori, i va estimar "important" plasmar el suport i la petició de les administracions més pròximes als ciutadans". Sagredo va emmarcar en este context la carta que des del seu municipi s'ha impulsat per reclamar des dels ajuntaments esta infraestructura, "fonamental per al progrés econòmic de la Comunitat" Valenciana que "canviarà el mapa soci-econòmic".

Els signants de la carta, ja al voltant de 40 consistoris, sol·liciten que "se li done l'impuls necessari a esta plataforma ferroviària perquè es convertisca en una via directa en la interrelació econòmica, social i cultural que millorarà la competitivitat del territori valencià a tots els seus àmbits". Així, estimen que "ha de ser tractada com una mesura prioritària, tant estratègica com pressupostàriament". Sagregdo va apuntar la conveniència de presentar la carta en un "moment crucial com el debat dels pressupostos generals de l'Estat (PGE) per a 2017", amb la finalitat que este projecte quede recollit en ells.

La missiva impulsada des de Paterna es dirigirà, com ha indicat el seu primer edil, als ministeris de Foment, Hisenda, Indústria i Turisme; als diferents grups parlamentaris al Congrés, i a la Unió Europea. A més, es remetrà al Cap de l'Estat, el rei Felip; al president del Govern, Mariano Rajoy, i a la Generalitat, perquè tinga constància d'ella.

"Element potenciador"

En la jornada de Paterna van participar també el degà del Col·legi d'Economistes de València, Juan Manuel Pérez, qui va destacar el suport també d'estos professionals al Corredor Mediterrani; el degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de València, Miguel Muñoz, qui ho va definir com a "clau" i un "element potenciador" per a la indústria de la Comunitat i per ser competitius i estar ben posicionats, i el president de la Confederació Espanyola d'Àrees Empresarials, Santiago Salvador, qui ha ressaltar també la millora de la competitivitat que comporta este projecte.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento